2015. december 4., péntek

#adrusakonyhában - a kedvenc salátám



Sziasztok!
Ugyan nem egy melengető, karácsonyi étel receptje következik most, azért el tudom képzelni, hogy a legfincsibb falatok után, valamikor 27-e környékén megkívántok ti is egy hasonló, könnyű ételt! :) én legszívesebben minden nap ilyet ennék, amióta a pizzafutár nevű helyen felfedeztem az eredetijét, azóta megszállottja vagyok, ha tehetem ilyet eszek, és persze itthon is próbáltam lemásolni :) nézzük tehát hogyan is néz ki az én kedvenc salátám! :)


A következő alapanyagok kellenek hozzá:
csirkemell: egy főre szerintem egy 10-15 dkg bőven elég - ezt néha csak sózom, borsozom, néha grillfűszer vagy valamilyen kedvelt fűszerkeverék kerül rá - serpenyőben pár perc alatt lepirítom és kész is

salátamix: vagy valamilyen saláta mixet, vagy simán jégsalátát, esetleg római salátát használhatunk

dió: az eredetiben pekan dió szerepel, én sima diót használtam, apróbb darabokra kell tördelni

alma: a friss, ropogós alma brutál módon feldobja a salátánkat

aszalt áfonya: legtöbbször ezt kihagyom (mert nincs itthon), de jól passzol egyébként az ízekhez

fetasajt: általában a sajtpultból, kimérve kérek egy pici kisteleki krémfehér sajtot, és ez kerül bele

pirított kenyérkockák: ez is elhagyható, de a ropogásával jó kis állagot hoz a salinkba

lilahagyma: az eredetiben ez is van, én szeretem, Ricsi annyira nem kedveli, úgyhogy általában e nélkül készítem el, vagy csak a saját adagomba teszek :)

öntet: szerintem egyébként öntet nélkül is tökéletesen jó, a sajt megadja a krémességét, és a többi hozzávaló sem olyan, hogy ne csúszna le egy öntet nélkül, de ha mégis készítek, akkor joghurtból vagy tejfölből kakukkfüvet keverek ki, és ez kerül a tetejére :)








Remélem kedvet hoztam egy kis friss, könnyű ebédhez, amivel egyébként brutál jól lehet ám lakni! Küldjetek képet, vagy írjatok, ha elkészítettétek! :) Csodaszép pénteket és hétvégét kívánok nektek!
Adri

8 megjegyzés:

  1. Mindig jó dolgok "sülnek" ki a konyhádból.:)

    VálaszTörlés
  2. kár, hogy nem szeretem a diót és az aszalt dolgokat. mondjuk pirított fenyőmaggal még jó is lehetne...hm, nyami :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) mindkettő abszolút kihagyható egyébként, de mogyoróval, napraforgómaggal is ettem már, fincsi :)

      Törlés