2015. augusztus 11., kedd

nyaralás II. - Omis, Horvátország

Sziasztok! :)
Múlt alkalommal már meséltem Nektek az utunkról, illetve az első pár napról :) Most a nyaralásunk további élményeit szeretném Veletek megosztani :) Általában délelőtt is strandoltunk egyet, majd kora délután mentünk fel ebédelni a szállásra, mindenki hozott egy napra való főtt ételt a társaságnak, így nem igazán kellett aggódnunk a kaja-kérdésen :) Délután általában ismét lementünk fürdeni, este pedig kártyáztunk, iszogattunk, hülyéskedtünk a teraszon. Kedden délutánra ennél picit aktívabb programot terveztünk, a város két vára közül a nehezebben megközelíthetőt vettük célba :) Az ösvény éppen a "mi" utcánkból indult, majd hegymászásba torkollott :D Legalábbis számomra picit ijesztő volt a terep, féltem is, hogy nem fogom bírni, illetve, hogy a többiek (akik tavaly már felmásztak) nem-e fognak bénának gondolni, de igazából mindenkinek fárasztó volt ez a terep. Kb 45 perces kemény séta után feljutottunk a várba, ahonnan viszont a kilátás mindenért kárpótolt minket :) Itt rengeteg képet készítettünk, ahogy lenn láthatjátok is majd :) A másik nagy élmény másnap délelőtt várt ránk, amit a többiek tavaly már szintén kipróbáltak, számomra viszont új volt: a rafting. Szerencsés elhelyezkedésének köszönhetően Omis városa bővelkedik a programokban, hiszen a Cetina folyó itt torkollik a tengerbe. A túravezetőnk nagyon vicces srác volt, és ügyesen is irányított. Az evezés nagyon tetszett, és mit ne mondjak, gyönyörű helyeken mentünk át. A túra közepén viszont át kellett úsznunk egy sötét barlangon, amiben 7 fokos volt a víz, de nem is ezzel volt a baj, hanem a vaksötétben mászással, illetve az eljutással vissza a csónakig. Ezen a részen annyira erős sodrású ugyanis a folyó, hogy a túravezetők egyedül viszik át a csónakokat, míg az "utasok" kinn sétálnak a parton - vagy átkelnek a barlangon. Szerintem még sosem remegett ennyire a lábam, mint amikor nagy sziklákon kellett mászni, ugrani, azt sem tudtam hova kellene lépjek, vagy mibe kapaszkodjak, eléggé meg voltam rémülve. Valószínűleg nem ilyen vészes a dolog, de én így éltem meg, erről sajnos nem tehetek :) Mindenesetre eljutottunk a csónakig, és abban folytattuk az utunkat. Néhány helyen meg lehet állni egyébként fürdeni, vagy ugrálni a vízbe, maga a folyó nagyon tiszta, és gyönyörű a környezet is. Kora délután végeztünk a túrával, mindenki eléggé elfáradt a végére, mire hazavittek minket szinte csak az evés-pihenés kettősén gondolkoztunk :) 
Csütörtökön estére terveztünk egy közös vacsit, és ezt a közeli Split városában ejtettük meg. Pénteken volt az utolsó teljes napunk, ekkor délelőtt egy távolabbi strandra mentünk át, ami igazából egyikünknek sem tetszett annyira, mint amin egész héten voltunk, de itt lehetőségünk nyílt legalább motorcsónakos ejtőernyőzésre, amit mi Ricsivel és Balázzsal egyből ki is próbáltunk :) Ez a kedvenc élményem a nyaralásról, annyira szuper volt elemelkedni a motorcsónakról és felszállni a magasba, ahonnan a táj még gyönyörűbb volt,a  tenger pedig ámulatba ejtő :))) Persze végigbeszéltük fenn, hogy ha leesnénk elég nagy baj lenne, de itt mégsem féltem egy pillanatig sem, ahh, gyönyörű volt fentről minden, tényleg :) 
Az utolsó esténkre egy pici sétát és szuvenírek vásárlását terveztünk, de a házigazda feljött valamit kérdezni, majd a fölöttünk lakó nyaralók is megérkeztek, és spontán bacardi-vodka-pálinka-tequila buli lett a dologból :) Éjjel még páran a partra is lenéztünk, ahol valami koncert volt, kitáncoltuk és énekeltük magunkat, szóval szép zárása volt a hétnek :) Szombaton az összepakolás és könnyes búcsú után még strandoltunk egyet, és csak délután 2 körül indultunk haza :) Ennyi fért bele az idei nyaralásba, szerintem eléggé aktívan telt, nagyon jól éreztem magam, ugyan néhány dolog kívül esett a komfortzónámon, de mikor próbálnám ki ezeket, ha nem most, nem igaz? :)

Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki ott volt, hogy ennyit nevettünk együtt, és ilyen jól telhetett a hét 


Vigyázat, rengeteg kép következik!!! :)





















Életem értelme 


























----------------------------------------------- 










Hatalmas rejtvényfejtésekben.. :)












aah, ez brutálisan hosszú bejegyzés lett, remélem nem bánjátok! :) 

Vigyázzatok magatokra, élvezzétek ki a nyár utolsó pár hetét! :)

Adri

6 megjegyzés:

  1. csodaszép képek :)
    megkérdezhetem, hogy a fürdőruhádat hol vetted? :)

    VálaszTörlés
  2. Adri, engem az érdekelne, hogy pontosan mi a szállás neve? Mi annyira régóta tervezünk már ilyen baráti társaságos nyaralást, de sose jön össze... de most a képeid alapján megint lelkes lettem :D És nagyon tetszik ez a hely, utánanéznék :)
    Köszi!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://www.apartmani-hrvatska.com/osobnaen.asp?BR=6691 belinkelem Neked, most hirtelen itt találtam meg :)
      Tiszta szívből ajánlom, mert a hölgy is iszonyat kedves és cuki és imádom, a hely is gyönyörű, maga a város is, és az elérhető programok/lehetőségek is! Szerintem 5*!! :)

      Törlés
  3. Nagyon szuper képek, olyan gyönyörű ez a hely :) Sajnos még nem voltam Horvátországban, de nagyon szeretnék egyszer eljutni!

    VálaszTörlés