2015. augusztus 6., csütörtök

nyaralás I. - Omis, Horvátország



Sziasztok! :)

Szombaton későn este értünk haza a nyaralásból, azóta igazából csak tengek-lengek, nem nagyon találom a helyem, ahogy ez lenni szokott ilyenkor :) De gondoltam a szép emlékek megosztása segíthet a  béna kedvem elűzésében, így a mai bejegyzésben az első pár nap képeit mutatom meg nektek :) (természetesen egyúttal brutálisan boldog is vagyok, hogy ilyen gyönyörű helyen tölthettem egy hetet, csak tudjátok, vissza kell rázódni.)


A többiek már tavaly is ugyanitt nyaraltak, így az út, a szállás, a tengerpart nekik nem volt új, de így is mindenki izgatottan várta az indulást :) Két autóval mentünk, útközben walkie-talkiek segítségével tartottuk a kapcsolatot, és ezzel pár vicces beszélgetésbe is belekeveredtünk, ha mások is ugyanazt a csatornát használták, mint amit mi :D A horvát autópályán elég nagy dugóba kerültünk, hiszen pont szombaton indultunk mi is, ahogy mindenki más, a turnusváltás miatt. Délután 3 körül azért sikeresen megérkeztünk, és a kedves fogadtatás után (komolyan egy tündér a házigazda, imádom) már mentünk is le a partra. A szállásunk egy 4 emeletes nagy ház második emeletén volt, 10 fős, több erkély illetve terasz, 3 fürdő, és összesen 5 szoba, egy közös helyiség, és egy konyha tartozik hozzá. Az erkélyekről illetve  a nagy teraszról is a tengert látni, hátranézve pedig a hegy sziklái magasodnak fölénk, csodálatos! :) A part kb 10 perc sétára van a nyaralótól; ahova mi jártunk, egy széles partszakasz, pálmafákkal, kávézókkal, röplabdapályával. :) Ez utóbbit már vasárnap felfedeztük, és a nyaralás további részében is rengeteget játszottunk ott:) A part apró kavicsos, szinte már homokosnak mondható, ennek ellenére a víz nagyon tiszta, simán látni a lábunkat pancsolás közben. :) A víz meglepő módon elég lassan mélyül ezen a részen, elég sokat be lehet menni, hogy már ne érjen le a lábunk, úgyhogy kisgyerekekkel is tökéletes lehet, na meg nekünk is jó volt, hiszen labdázhattunk, játszhattunk, hülyéskedhettünk :) A vízből körbenézve a sziklákat, illetve a várost látni, szerintem gyönyörű :) Vasárnap reggel már futással kezdtem a parton, ennél jobb napindítást el sem tudnék képzelni, friss levegő, tengerillat, hűsítő hullámok, és ráadásul még egy edző-park is van ezen a strandon! tökéletes! :) Vasárnap délután aztán ellátogattunk Splitbe, mert foglalni szerettünk volna egy kis hajót, amivel kirándulhatunk egyet, de nem találtunk olyat, ami elég nagy lett volna 10 embernek, és vezető nélkül odaadják (Zsoltinak van jogsija hozzá). Mindenesetre picit sétáltunk a városban, Split kikötője gyönyörű, engem mindig is lenyűgöztek a nagy hajók :) Egyelőre ennyi, a többit egy következő bejegyzésben mesélem majd el! :)




Ezt láttuk a teraszról :)

Kedvenc házigazdánk, Vlasta, és persze a kedvence, Ricsi segít pálinkát önteni :)










Erre a partszakaszra jártunk le fürdeni, a víz kellemesen meleg volt és tiszta, imádtam! :)





A strand elejétől a hátsó benyúló rész végéig és vissza futottam mindig, ez így mindössze 2,5 km :)


Ti merre voltatok/mentek idén nyaralni? Esetleg jártatok már Omisban? Meséljetek! :) 

Hamarosan újra jövök, addig is ölellek Titeket, Adri 

5 megjegyzés:

  1. Horvátország igazi jolly joker, mi még sosem fogtunk vele mellé. Igaz, én a homokos strandot jobban szeretem, így tavaly visítottam örömömben, mikor igazi fehér homokos strandot találtunk ott (Murter sziget, Slanica és Kornati). Na jó, nagyon kicsi kavicsok voltak, de a tenger áttetsző és türkizkék.... Ti is nagyon szép helyeken voltatok - a tetkó honnan van egyébként? Állati :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) oh jól megnéztem most magamnak a helyeket, amiket írtál, máris indulnék!!!! :))

      Törlés
  2. Mi Bracra megyünk. Vasárnap indulunk és baromira izgulok. Még nem voltam horvátban, és félek, hogy milyen lesz. Remélem szép a tenger, jó helyeket fogunk ki és rengeteg élménnyel gazdagodunk. Egyébként hozzánk, vagyis a szállás közvetlen közelében meg azt hiszem Brac-on végig csak kavicsos tengerpart rész van, ettől félek igazán. De átmegyünk majd Splitre komppal meg ilyenek, meg felderítem a terepet homokos rész után :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne izgulj, szuper lesz és hogy szép lesz-e? Nahát ebben biztos lehetsz, hogy csodaszép lesz minden!!! :) A kavicsos parttól sem kell félni, ott még szebb a víz, ha nagyobbak azok a kavicsok, vagy már sziklás a part, akkor érdemes tengerjáró cipővel felszerelkezni :) Ha már átmentek Splitbe, onnan nincs messze Omis sem, és azt a partot igazán szívből ajánlom! :) Érezd jól magad és persze vigyázz magadra!! Jó nyaralást!

      Törlés