2015. július 11., szombat

cukkinis süti


Sziasztok! :)
Ma egy muffin receptet hoztam nektek, én legalábbis ilyen formában készítettem el :) Az eredeti receptet már nem is találom, de valamelyik "fitt" oldalon olvastam róla, viszont nem igazán követtem az ottani lépéseket :) Amikor először készítettem el a múltheti kirándulásra, kicsit jobban sikerült, most vagy valami hiányzott, vagy valamit elfelejtettem, de kicsit az első verzió nekem jobban ízlett. Na de nézzük is, körülbelül mire lesz szükségünk :) Pontos arányokat nem tudok írni, mert általában ránézésre sütök-főzök, a megfelelő muffin-tészta állagot kell elérnünk, ez alapján próbáljatok munkálkodni :) 

- cukkini: én egy nagyobb darabot hámozva, kimagozva és aprítva használtam fel -  késes aprítóval maximális fokozaton addig dolgoztam rajta, amíg szinte pép állagú lett
- zabliszt & zabpehely: lehet itt van a kutya elásva, most nem volt itthon zablisztem, így zabpehelyből magam aprítottam szintén a késes gépben, de ez természetesen nem olyan finom állagú, mint a bolti zabliszt (TIPP: zabpehelyből keveset adjatok a tésztához az elején, várjatok egy jó 5-10 percet, amíg megszívja magát, és ha túl híg, csak akkor adjatok még hozzá egy keveset, nehogy túl nehéz, sűrű tészta legyen a végeredmény)
- 2 tojás: a fehérjét a sárgájától elválasztva kemény habbá verjük, a sárgájával pedig minden mást kikeverünk, és utolsó lépésként adjuk hozzá a fehérje-habot (TIPP: kezdjétek a fehérjével, így a robotgép kanalait nem kell elmosogatnotok közben! :) ) 
- sütőpor 
- holland kakaópor (cukrozatlan)
- egy kis kanál fahéj (kihagyható)
- kókusz (első alkalommal nem tettem bele, elképzelhető, hogy ez is nehezítette a tésztát ez alkalommal)
- egy nagy kanál tejföl 
- valamilyen édesítőszer - szerintem jobb lenne valamilyen por állagú édesítő

Az elkészítés egyszerű, a fehérjét az édesítővel kemény habbá verjük, a sárgáját a tejföllel, a cukkinival, kakaóval, zabliszttel, fahéjjal, kókusszal, és a sütőporral kikeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a fehérje-habot, és mehet is a kipapírozott formákba. 















2 megjegyzés:

  1. De szuper! A muffinkapszlik honnan vannak? Tök jók :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! :) a praktikerben vásároltam őket! :)

      Törlés