2015. június 2., kedd

Epres-túrós pohárkrém

Sziasztok! 
Az egyik instás képem után többen kérdeztétek, hogyan készül ez a desszert, úgyhogy ma ezt mesélem el Nektek. Nagyon egyszerű, gyorsan kész van, ha spontán vendégek jönnek is hamar elkészül, és persze a gyümölcs és a túró házassága szerintem mindig telitalálat. 




A pohárkrémek lényege nálam a rétegzés, valamint mindig fontosnak tartom, hogy állagban is legyen benne egy kis változatosság, legyen benne valami roppanós, valami gyümölcs, valami krémes, homogén krém. :)

A túrókrémhez zsírszegény túrót szoktam egy kanál tejföllel vagy joghurttal botmixer segítségével szépen eldolgozni. Ennek ízesítéséhez folyékony édesítőt, vanília aromát/vaníliás fehérjeport és citromhéjat használok. A képen látható változatnál a "szirup" csak egyszerűen pár szem eper leturmixolva. Úgy is szoktam, hogy fele túrókrémhez még turmixolok epret, és így ez ettől rózsaszín és picit eperízű lesz, a rétegzésnél jól nézhet ki az eltérő szín, de esetleg többféle gyümölcsöt is bevethetünk ennek érdekében. A roppanós állagot pedig a zabpehely képviseli, ezt egy nagyon pici vaj és méz keverékén serpenyőben pirítom meg :) Használhatunk még szeletelt mandulát vagy puffasztott amarántot is például :) A finomságokat érdemes átlátszó pohárkában/befőttes üvegben tálalni, a tetejére még tehetünk gyümölcsöt, díszíthetjük citromfűvel vagy mentával :)
Szerintem nagyon egyszerű, szinte leírni is "kár" mert tényleg nem egy nagy recept :) Ha kipróbáltátok, küldjetek képet róla, szívesen megnézném a ti verziótokat :)

Szép hetet Nektek! :) 
Adri

2 megjegyzés:

  1. juj, köszi szépen :) mindenképp meg fogjuk csinálni :D

    VálaszTörlés
  2. én is szoktam ilyent csinálni, kekszet teszek bele, meg még csokiöntetet is :S . lehet kicsit sok, de ha lúd, akkor legyen kövér és fehér :) raktam el eperdzsemet, hogy télre se kelljen nélkülöznöm. idén kipróbáltam mentával, isteni.itt találtam a receptet http://glurl.co/befozok

    VálaszTörlés