2015. május 30., szombat

két gyors ebédötlet

Sziasztok!

A héten kétszer is az történt velem, hogy főztem ugyan Ricsinek, kiporcióztam neki a napokra, én viszont napközben étel nélkül maradtam. Na nem volt akkora baj, úgy vagyok vele, hogy magamnak gyorsan összedobok bármit tanulás közben itthon, inkább neki legyen meg mindig, amit el tud vinni magával. Ilyen alkalmakkor általában valami gyorsra vágyok, ámde mégsem a puffasztott rizs-felvágott-zöldség kombinációra, hanem valami melegre, "rendes" ételre :) 
Mindkét recept, amit ma hoztam nektek, rém egyszerű, gyorsan elkészíthető, viszonylag olcsó, és mégis nagyon ízletes.

Nézzük is az elsőt! Régen már szerepelt a blogon a lángoska receptje, azonban fehér liszttel, olajon kisütve már rég nem készítem, helyette nagyon kicsi zabliszttel keverem ki, és a hatalmas, imádott teflon serpenyőmben mindenféle zsiradék hozzáadása nélkül kisütöm a kis lepényeket. A tésztához egy személy számára egy tojásra, két kanál tejfölre egy pici zablisztre és a kedvenc fűszerünkre van szükség (én általában grillfűszeresre, vagy zöldfűszeresre készítem). Ezután a tésztába legtöbbször aprított hagymát, sajtkockákat, csirkemellsonkát teszek és pár perc alatt kisütöm őket. Sok friss zöldséggel, salátával a legfinomabb :)



A másik gyors megoldás számomra a marhahúsgolyó. Mindig tartok 10-20 dkg-os adagokat a fagyasztóban marhahúsból, így ezek gyorsan kiolvadnak, és egy kis fűszerezés után már süthetem is. Itt általában egy kis mustárt, borsot, esetleg grillfűszert használok, és pici pogácsákat sütök belőlük. A serpenyőm méreteinek hála, mellette egy-két tükörtojás is elkészülhet egyidőben, miközben elő tudok készíteni egy könnyű salátát is. A héten Anyáék kertjéből szedett friss rukkola volt itthon, ehhez egy kis kapros öntetet adtam, és napraforgó maggal szórtam meg, de ezek nélkül is megállná a helyét szerintem. :)  Szeretem, ha a tányéron minél többféle íz keveredik, így most egy zöldfűszeres camembert sajtot is megsütöttem, ami nagyon jól lágyította az ízeket. 




Remélem tetszettek a "receptek", igazából nem nagy valami egyik sem, de gondoltam, hátha valakinek jól jöhetnek a tippek :)
Legközelebb a kedvenc salátámat is megmutatom nektek, illetve az epres poharas túrókrém is jönni fog! :) 

Ha esetleg elkészítetek őket, szóljatok, mutassatok képet! :) 
Jó étvágyat kívánok és gyönyörű hétvégét mindenkinek! 

Adri

1 megjegyzés:

  1. Mindig olyan gusztusosak a fotóid:) Kedvelem a receptjeidet is, már többet kipróbáltam.
    Ilyen lepénykét eddig zabpehelyből készítettem, de a te verziód is finom lehet.

    VálaszTörlés