2015. április 3., péntek

Recept - répatorta



Sziasztok! 
Tegnap délután egy szuper kis tortát próbáltam ki, ami már régóta birizgálta a fantáziámat :) Mivel húsvétra úgy gondolom tökéletes választás lehet, így arra jutottam, hogy megmutatom nektek ezt a receptet. Az eredeti verziót, amit nagyjából én is követtem ITT találjátok. :)
Én a következő hozzávalókkal dolgoztam:

2 db répa aprítva
egy marék dió aprítva
zabpehely/zabliszt
3 tojás
vaníliás fehérjepor
1,5-2 dl 1 %-os tej
zsírszegény túró
szódabikarbóna, sütőpor 
folyékony édesítőszer
fahéj

A krémhez használtam:
sovány túrót és joghurtot
édesítőszert
vaníliás fehérjét
vaníliaaromát
citromlevet illetve reszelt citromhéjat.

Elsőként a tojások fehérjét kemény habbá vertem, majd a sárgáját a fehérjeporral, édesítővel, fahéjjal, sütőporral és szódabikarbónával eldolgoztam. A répát és a diót géppel nagyon apróra dolgoztam, majd ezeket is a sárgájához kevertem. Mindent érzésre adagoltam, ment bele egy kis tej, túró, zabpehelyliszt, illetve egy kis aprószemű zabpehely is. amíg egy kellemes tészta állagot el nem értem. A végén a kemény habbá vert tojásfehérjét óvatosan beleforgattam, és ment is a sütőbe. Kb 30-35 percig sütöttem, biztos ami biztos alapon, de egy nagyon könnyű és hihetetlenül ízletes tészta lett, amit semmihez sem tudok hasonlítani. Míg kihűlt, a tetejére túrókrémet csináltam, botmixerrel összedolgoztam a túrót egy pici joghurttal, édesítővel, citromhéjjal és citromlével, vaníliaaromával és egy kis fehérjeporral. A tetejét mandulaszeletekkel szórtam meg, és a legkevésbé sem fényezve magamat - isteni lett!!! :) A recept érdeme, nem az enyém :) Imádom, hogy egészségesebb hozzávalókból is lehet ilyen finomakat alkotni. Még a kedvenc tesztalanyom, Ricsi is megerősítette, hogy extra finom ez a torta, ami tőle nagy szó, bár eddig még egyik fitt-próbálkozásomra sem tudott rosszat mondani :) Az egyik kedvence mostanában nem más, mint a fitt pizzám, legközelebb annak a receptjét hozom el Nektek! 
Írjatok bátran, ha elkészítitek a répatortát, illetve, ha más módon csináljátok, akkor is, kíváncsi vagyok :) Sajnos készítés közben nem sok képet tudtam csinálni, mindig tiszta maszat voltam, és siettem a sütéssel, de igyekszem majd több receptet, és azok alkalmával több képet hozni, esetleg videót is:) 





Csodás ünnepeket kívánok Nektek, legyen gyönyörű ez a pár nap, akármerre jártok! :) 

Ölel Titeket, Adri

1 megjegyzés:

  1. Nagy kedvencem ez a sütemény - én mondjuk mascarpone krémmel a tetején tálalom, de túróval is isteni lehet :)

    VálaszTörlés