2014. július 8., kedd

cukkini hajó




Sziasztok!
Végre megint beindult a cukkini szezon, így egy újabb recepttel készültem most nektek! Próbálom mindig a legeslegváltozatosabban elkészíteni a mindennapi betevőt, és a cukkinit is annyira vártam már, hogy alapvető volt, hogy az első adandó alkalommal valami nagyon finomat szeretnék belőle csinálni :) Neten láttam egy képet egy hasonló ételről, receptet ugyan nem kerestem hozzá, csak ötleteltünk a családdal. Megmutatom mire jutottunk :) Tavaly készítettem már cukkinival töltött cukkinit, az akkori receptet ITT találjátok :) 

A mostani finomsághoz szükségetek lesz pár cukkinire, csirkemellre, hagymára, fűszerekre, tejfölre, paradicsomra és sajtra :) Egyébként teljesen opcionális, hogy ki hogyan készíti el, és mit hagy ki, illetve mit rak hozzá, szerintem mindenféleképpen finom lesz:) A főbb lépések nálunk a következők voltak:

- csirkemell felkockázása, tejfölből és fűszerekből álló masszában való pácolása 

- cukkini ketté vágása, kibelezése

- ezek után a hajócskákat kicsit megvajaztuk, grillfűszerrel meghintettük

- apróra vágott újhagymát (lila hagymával isteni lehet) egy kis vajon vagy kókuszzsíron megdinszteltük, majd a hajócskák aljára halmoztuk

- a csirkemell kockákat serpenyőben megpároljuk/sütjük - a tejföl miatt nagyon gyorsan átpuhul, sőt, nem is kell készre főzni, hiszen a sütőben lesz még ideje puhulni

- a tejfölös ragut szintén a hajócskákba halmoztuk a hagymára

- paradicsomkarikákkal raktuk ki a tetejét, majd irány a sütő

- fél óra múlva, mikor már kezdett a cukkini átsülni, rászórtuk a sajtot a tetejére, és pirulásig tovább sütöttük :)

- mind megettük. 









Ennyi lett volna a recept, remélem elkészítitek! Jaa, és köret sem kell hozzá! :) 

4 megjegyzés:

  1. Uramisten, de guszta *.* Imádom a cukkinit, erősen esélyes, hogy fogok valami hasonlót készíteni én is :)

    VálaszTörlés
  2. mi is hasonlót készítettünk a hétvégén, csak még tettünk bele egy kis paprikát is :)

    VálaszTörlés
  3. pont van itthon cukkinim...:)

    VálaszTörlés
  4. Jaj Adri, ezzel a recepttel azóta szemezek, mióta megszületett ez a bejegyzés :) De most eljött az idő, a hétvégén megcsinálom és mindenképpen beszámolok! Már alig várom :)

    VálaszTörlés