2014. április 14., hétfő

Epres túrótorta - sütés nélkül



Sziasztok!
Egy újabb recepttel készültem most nektek. Ez a torta hatalmas sláger most nálam, és szerintem ahogy egyre több gyümölcshöz lesz szerencsénk az idő előrehaladtával, annál több változatban fogom elkészíteni. 


Egyébként a hozzávalók és az elkészítés módja is spontán alakult, nektek sem szeretnék pontos arányokat írni, ez az az 'érzésből összedobós' fajta süti :)



Amire biztosan szükségetek lesz:
- tortaforma
- darált keksz (mozsárban összetört zabfalatokkal is finom)
- margarin
- méz
- túró 
- tejföl/tejszín/joghurt - bármelyik lehet, akár mind is, esetleg vehettek alapból krémtúrót is 
- eper 


Az elkészítés úgy kezdődik, hogy a darált kekszet az olvasztott margarin és méz keverékével kikeverjük. Kevés mennyiségekkel próbálkozzunk margarin ügyileg, ne legyen eláztatott a keksz, inkább tűnjön még morzsásnak a massza, még úgy is szépen el lehet dolgozni. Ezt egy kanál segítségével szépen meg tudjuk tenni a tortaforma alján. Ezután kikeverjük a krémet, ami nálam túróból, epres joghurtból, egy kis tejfölből, édesítőből, mézből és egy pici vaníliás cukorból állt. Verhetünk hozzá fel tejszínt is, esetleg mascarpone sajttal is lehet bolondítani. A kekszes alapra mehet a krém, erre pedig halmozzuk a felszeletelt epreket. Én tálaláskor még egy kis epres müzlit is szórtam rá, de ez már tényleg opcionális. Az elkészítési ideje extragyors, bár nem árt, ha fogyasztás előtt kicsit hűtjük az egészet, és az ízeket is hagyjuk összeérni :) 




Olyan gyorsan elfogyott, hogy képeket sem készítettem már tálaláskor, ne haragudjatok :) Remélem azért kedvet kaptatok, írjatok, ha kipróbáltátok :)

Legyen szép estétek, ölel: Adri

5 megjegyzés:

  1. Jujj én nagyon kedvet kaptam hozzá, ha lesz idő csinálom is! :) puszkóó

    VálaszTörlés
  2. Én most csináltam meg. Szép, de még nem kóstoltuk. Majd holnap :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. majd értesíts, hogy hogy ízlett!!! remélem tetszeni fog! :)

      Törlés