2014. február 4., kedd

Brokkolikrémleves


Sziasztok!

Ma egy receptet hoztam nektek, gyorsan elkészíthető, nagyon finom, és kevés dolog kell hozzá :) Imádom a krémleveseket, nyáron napi szinten készül cukkiniből hasonló finomság, most azonban brokkolit találtam a fagyasztóban, így ebből készítettem el ezt a finomságot.

Amire szükségetek lesz hozzá:
2 közepes fej brokkoli
1 nagy burgonya
1 vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 liter húsleves (kockával helyettesíthető)
2 dl tejszín
fűszerek - só, szerecsendió, frissen őrölt bors
15 dkg trappista sajt


A hagymát és a fokhagymát kevés olívaolajon megdinszteljük, majd hozzátesszük a kockára vágott krumplit és a brokkolit. Kevés sóval és borssal átforgatjuk, majd felöntjük vízzel, és mehet bele az erőleves kocka. (használható már kész zöldségleves-alaplé is). Ha minden megfőtt, jöhet a turmixolás, ezután hozzáadjuk a főzőtejszínt és a szerecsendiót, majd pár percig tovább főzzük. Tálaláskor reszelt sajttal, levesgyönggyel vagy pirított kenyérkockával gazdagíthatjuk. 







jó étvágyat! :) 

Remélem tetszett a recept, én nagyon szeretem. 
Tipp: Ha nem kedvelitek a szerecsendió ízét, készíthetitek oreganóval és bazsalikommal is, úgy is isteni! :)

Holnap jövök, egy számomra hatalmas dologgal és a hozzá kapcsolódó inspiráló fotókkal :) Legyetek jók, remélem szuperül telik eddig a hét :)

Ölel, adrus

10 megjegyzés:

  1. Én is így szoktam készíteni. Néha még rakok bele répát is, és ha nagyon ráérek akkor pirítok bacont a tetejére :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ooo, baconnel még nem próbáltam, de fini lehet :)

      Törlés
  2. Nálam a szerecsendió nélküli, tejszín helyett tejfölt használó változat játszik, és az is isteni. Csak mondom, hogy ha csak a tejszín nincs meg, de van tejfölötök, ugyanúgy isteni lesz :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, én is szoktam tejföllel, de ha van lehetőségem veszek hozzá főzőtejszínt :) imádnivalóan finomak ezek a levesek :)

      Törlés
  3. Aaaa, imádom. :) Reszelj bele füstölt sajtot, nem fogod megbánni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) próbáltam már úgy is, IIISTEEENIIII :)

      Törlés
  4. pont ugyanígy csinálom az összes krémleves, mármint szinte ugyanígy, mert 20%-os tejszínnel szoktam és a krumplit is nagyrészt kihagyom belőle (ellenben fél lityó tejszínt öntök bele).
    a hétvégén sütőtökből csináltam, még van is belőle egy adaggal. ebbe mondjuk pirított tökmagot teszek a sajt mellé.
    még kedvencem a karfiolos, abba és a brokkoliba is szoktam hagyni egy kevés zöldséget is, mini darabok formájában, kedvelem, h az egész nem csak egy lé.

    karalábét fogok még hamarosan főzni, nah abból még sosem próbáltam, pedig imádom az ízét. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) aha nálam is belement majdnem fél liter tejszín, csak az eredeti receptet írtam be, ami ugye 2 decit ír :) De én mindig fél litykóst veszek és ha tudom, hogy nem kell másba hirtelen, akkor belezúdítom :)) uuh a sütőtökösről annyit hallottam már, de még nem próbáltam :) de most meghoztad hozzá a kedvem :)

      Törlés
  5. a krémlevesek a legjobbak! nálam most a lencse a kedvenc, de ezt is tutira kipróbálom majd :)

    olyan jó, hogy újra ittvagy, és írsz:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a lencsét sem próbáltam még, jó ötleteket adtok!!!

      ééés kööszi, cuki vagy:)))

      Törlés