2013. július 26., péntek

recept - cukkinimánia

sziasztok! 
szerencsére elmondhatom, hogy rengeteg dolog terem a kertünkben, imádom a tavaszi-nyári időszakot, amikor csak ki kell menni és mindent frissen lehet szedni az ebédhez :) sokkal finomabb, és annyira jó érzés, hogy a sajátunk nem?:) kár, hogy egész évben nem lehet megtartani ezt, legalább elosztódna a mostani mennyiség. Például cukkiniből annyi terem, minden nap lehetne szedni egy nagy ládával :D ebből kifolyólag rengeteg felhasználási módját próbáljuk hasznosítani, hogy ne menjen kárba a finom cukkini :) állandó szereplője a heti menünek a cukkinikrémleves (ha kértek receptet, hozom azt is), különböző bundákban, rántva sült cukkini, rakunk a rántottába, teszünk majdnem mindenbe, ami nem édes :D csinálhatunk belőle zöldségragut, fasírtot, tésztafeltétet, megsüthetjük kelt tésztában, stb. én mára egy töltött verziót álmodtam meg, méghozzá cukkinivel töltöttem a cukkinit, hogy még többet felhasználjak :) 

amire szükséged lehet (teljesen rugalmas, ízlés szerint)
- 3-4 cukkini
- 1-2 paradicsom
- pár gerezd fokhagyma
- egy tojás
- egy kivajazott tepsi
- fűszerek (oregánót, bazsalikomot, sót, borsot használtam:)
- sajt

Én a két kisebb cukkinit félbe vágtam, kiszedtem egy kiskanállal a magjait, bár zsengék voltak, így csak kicsi részt kellett kikaparnom. Tetszőleges darabokra vágjuk őket. A nagyobb cukkinit szintén kimagoztam, majd kisebb darabokra vágtam és felaprítottam. Az is jó, ha lereszelitek :) ilyenkor enged még egy kis nedvességet, ezt érdemes lenyomkodni róla, hogy ne később legyen túl folyós miatta a massza. A felaprított cukkinihez adtam még kis darabokra vágott paradicsomot, és fokhagymát, majd egy tojást is belekevertem. Ezt a masszát fűszereztem, majd a fél cukkinikbe töltöttem és ment is a sütőbe egy fél órára :) amikor már látjuk, hogy minden megsült-főtt, akkor reszelünk a tetejére sajtot és ezzel is összesütjük :) ha szépen rápirult, akkor készen is vagyunk :) én most fűszeres sült krumplival és kovászos uborkával tálaltam (ugyanis abból is fullon vagyunk :D) remélem tetszik nektek a recept, és elkészítitek! :) Nekem egyáltalán nem hiányzott belőle a hús, de ha szeretnétek, darált hússal is tölthetitek, esetleg gombás töltelékkel, stb. :) 
















ha elkészítettétek, szóljatok, hogy milyen lett, hogy ízlett:) puszillak titeket, adrus

6 megjegyzés:

  1. dejó:)) ma nálunk is cukkini volt, csak rántva:) én úgy szeretem a legjobban. amúgy nálunk is nagy kedvenc elég sok féle képpen szokta anya elkészíteni:) pl: apróhússal belekeverve spagettitésztába és ilyen sajtos tejszínes öntettel. szerintem ezt is megmutatom anyának:))

    VálaszTörlés
  2. 2 éve nálunk is nagy sláger volt a cukkini. Anyuéknál tele volt a kert. Csináltuk rántva, levesnek, főzeléknek,tésztásan, fasírtnak, töltve, csőben sütve, lecsónak, rántottába.. mindenhogy :D nyár végére már a fülünkön jött ki :D Tavaly már nem is ültettek csak 1 bokorral, de nem is hiányzott, elteltünk vele 2 évre. Idén még csak egyszer ettem, most megkívántam megint :) Még a töltött cukkinivirággal szemezgetek, állítólag az is fincsi :)

    VálaszTörlés
  3. Nyamm, ez bombasztikusan jól néz ki, a fele tepsit el tudnád küldeni nekem itt és most? :)))
    Remek recept, máris lementettem magamnak.
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés
  4. Hűha! én még csak rántva találkoztam a cukkinivel, de ez nagyon tetszik! :) A koviubi meg életem nagy szerelme, küldhetnél hozzánk is :)

    VálaszTörlés
  5. Hány fokon sütötted Adri? Ez marha jól néz ki. Nekünk is van kis ültetvényünk. Ezt kipróbálnám. :))

    VálaszTörlés