2013. július 9., kedd

borturizmus :)

sziasztok! :)

hétvégén egy kisebb családi rendezvény volt nálunk, majd erről is beszámolok később, most viszont elmesélem nektek az idei bortúránk történetét :)

Balaton lett volna az úti cél ebben a félévben, azonban az utolsó időpontra kevesen maradtunk, így "csak" Szekszárdig jutottunk. Mi pont tavaly is errefelé voltunk bortúrán, ezért szomorúan fogadtuk a hírt, bár nem volt egyezés a tavalyi pincészetekkel, mégis jobban örültem volna egy balatoni borozásnak.

Vasárnap reggel indultunk, és nem is olyan sok utazást követően Imrehegyen volt az első megállónk, a Béla Borászatba látogattunk el. Szép birtokon, modern kóstoló teremben kaptuk a borokat, és az ital mellé járó falatkák, ennivalók tekintetében itt volt a legszélesebb a paletta. Volt ropi, pogácsa, alma, sajt, sós mogyoró. A borok közül mindhármunktól egy 2011-es, kései szüretelésű Nektár nevű bor kapta a legtöbb pontot. :)

Később Érsekhalmán az Anna borházba látogattunk el, ahol egy kései ebéddel fogadtak minket, leves, pörkölt, meggyes pite, és pogácsa is került  a pocakunkba, mellé pedig bio-borokat ittunk. Itt a legjobban a 2012-es évjáratú, kékfrankos rozé nyerte el a tetszésünket. Itt sem maradtunk sokáig, sajnáltuk kicsit, hogy már az első nap volt az evéssel egybekötött kóstoló, hiszen a második napi vacsora szokott lenni hasonlóan megszervezve, és általában éjszakába nyúlóan az adott pincében szoktunk maradni. Most nem így alakult. Este már a szálláson voltunk, egy kollégiumban aludtunk, Szekszárd belvárosában. Kicsit sétáltunk, de már ismertük a várost, éhesek nem voltunk, így hát kártyáztunk a koleszban, és viszonylag korán lepihentünk :)

Másnap egy kiadós gyors reggeli után első utunk a csoporttal a Szeleshát nevű pincészetbe vezetett, mely mindenki nagy kedvence lett. A pince vezetője részletes elbeszélést tartott a borkészítésről, és az újonnan épített, még megnyitásra váró üzemet is végiglátogattuk. A kóstoló-terem gyönyörű volt, kényelmes fotelokban üldögélve ízlelhettük meg a pince kínálatát. Abszolút kedvenceinkké váltak a boraik, mindenre 8 körüli, vagy annál nagyobb pontszámot adtunk a kis értékelő-füzetünkbe. Itt vásároltunk is, hoztunk egy kis meglepetést a családnak :) Itt is legjobban egy kékfrankos rozé, valamint egy cabernet franc ízlett, magasan a legfinomabb borok voltak, melyeket talán életünk során ittunk. A jó hangulat ellenére itt sem maradtunk sokáig, egy két órás pihenő várt a koliban, majd ismét útra keltünk, immár gyalog, és egy belvároshoz közeli pincesor egyik pincéjében töltöttünk pár órát. A hely kissé szűkös volt, a csoport pedig egyre hangosabb, a borok itt minőségben számomra elmaradtak az előző helytől, de a hangulat jó volt, az utcán is tudtunk üldögélni, beszélgetni :) A sofőr kis gyerkőcei is mindig velünk tartanak ezekre a kirándulásokra, és annyira édesek, rengeteget beszélnek, de nagyon okosak és szófogadóak, játékosak és nagyon cukik :)

Miután visszasétáltunk a városba, egy kocsmába vezetett utunk, de nem volt nagyon kedvünk sokáig maradni, úgyhogy később leszakadtunk a többiektől és visszatértünk a koliba:) egészen jót aludtunk volna, de éjjel 3kor tűzriadó volt, ki tudja miért, és hogyan, de annyira hangos volt, nagyon kellemetlen volt erre ébredni az éjszaka közepén. A fárasztó éjszakai zajok ellenére reggel gyorsan ébredtünk, pakoltunk, készülődtünk, reggeliztünk, majd útnak indulunk hazafelé :) Útközben utolsó állomásunk Soltvadkerten volt, a talán mindenki számára ismert Frittmann borászatba látogattunk el, megnéztük az üzem főbb részeit, egészen a palackozásig, majd egy 6 borból álló sort kóstoltunk végig az eléggé impozáns kóstolóteremben :) Itt a legnagyobb kedvencünk a 2011-es évből való Ezerjó, mely több nemzetközi díjat is nyert, és tőlünk is nagy összhangban 9 pontot kapott :) Itt sem maradtunk azonban sokáig, még egy fagyizást beiktattunk a városban, és délután már Szegedre is értünk :) Most próbálunk pihenni, még ez az egy két előttem álló nap a pihenésé lehet, hétvégén dolgozom, majd hétfőtől indul a szakmai gyakorlat, mely 12 hétig fog tartani...

Remélem a képek még többet mesélnek, mint én, hamarosan újra jövök, addig is legyetek jók!

:DDD

szívem csücskei <3

puszillak titeket, adrus

1. Ó megint nálunk jártatok? Örülök hogy tetszett Szekszárd, ismét :) Nagyon sok jó pincészet van a környéken, amit érdemes megnézni. Nekem az új kedvencem a Bodri Optimus pince :)

1. bizony, újra ott :))) a bodriban voltunk tavaly, tényleg elég jóóó:) nekem a kedvencem most mégis a szeleshát lett:)

2. Nagyon jó képek! Szép vagy, csini vagy :) Tetszenek a ruháid, és imádom a farmer mellényed *.*

1. édes vagy!:) köszönöm :))) puszi

3. <3 olyan cukkerek vagytok mindhárman :) a sárga ruhát pedig azóta is imádom!! 20.kép <3

4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

5. Nagyon édes képek :)
    Díjat kaptál tőlem :)

6. Imádom a képeid *.* és nagyon szép vagy :) mint mindig :)

7. Hello, I'm Delilah.

My blog is http://dancinginmyawkwardarms.blogspot.com

I'm focus on fashion illustrating, so if you interested please take a look and follow me if you like it. Thank you.

8. Nagyon jól áll a sárga ruha!