2012. október 7., vasárnap

főétel és desszert - főszerepben az alma :)

sziasztok! ma lett csak kész a laptopom, úgyhogy a hétvégi 3 bejegyzést kettőre redukálom :) most kaptok két almás receptet, ebédre ugyan már nem lesz kész, de a sütit még délután megcsinálhatjátok!:) este pedig választhattok, hogy vadasparkos képes beszámolót, vagy az esküvői képeket szeretnétek meglesni (gondolom a második:D) :))  egyébként talán már a héten elkezdek a Fashionfave online divatmagazinba is postolni, outfiteket fogtok ott is látni tőlem:) most délelőtt kértek fel, mindent elmagyarázott a főszerkesztő, most már csak az időmbe kell belesűríteni még ezt is:) de hát azt mondják a nagyokosok, hogy amire akarunk, arra mindig lesz időnk, és én rengeteg dolgot szeretek, úgyhogy rengeteg időre van szükségem.. :D mindegy, majd kevesebbet alszok :D:D 

na de jöjjön a két recept :) az egyik kedvencem, amit mindig névnapomkor szoktam elkészíteni a barátaimnak: mustáros csirkemell sült almával és krumplipürével :) 

szükségünk lesz hozzá csirkemellre, fejenként kb egy almára, és burgonyára :) a hús ízesítéséhez pedig só, bors és mustár kell:) (én a csirkemell filézése közben kialakuló kis falatkákat használtam fel, krumpliból pedig kb 3-4 közepes darabot szoktam számolni egy emberre!)






a husit elkezdem sütni, majd sózom borsozom, nyomok rá mustárt és egy kis vizet, majd fedő alatt párolom :)

közben a krumplit megtisztítom és felteszem főni :) az almát is megpucolom egyben, és a közepét kiszedem (nekünk van rá ilyen eszközünk, de ha nálatok nincs, akkor fél almaszeletek is lehetnek ám:))


utána pedig simán egy kis olajon megsütöm (egy kis mézet is csorgathattok rá!) 

a krumplit összetöröm, ízesítem (bors, tejföl, illetve ahogy ti szoktátok), a husit szaftosra sütöm-főzöm, az almát pedig megsütöm, kb minden egyszerre van kész :)



remélem kipróbáljátok! mi nagyon szeretjük, tegnap pedig különösen jól sikerült, apa is és anya is odavolt érte :))

naaa és jöjjön a desszert, ami nem más mint:

német almatorta:

hozzávalók: 
tésztához: 12 dkg vaj (rama margarin), 12 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor (ha nagy, kilós kiszerelésetek van, akkor kb egy nagy evőkanál felel meg egy csomagnak!), 3 tojás, 6 evőkanál tej, 25 dkg rétesliszt (vagy félfogós), fél csomag sütőpor, 1 citrom reszelt héja (ehelyett/mellé egy kiskanál fahéj!)
töltelékhez: pár darab puha húsú alma, 1 evőkanál méz, 1 citrom leve, 1 kupica rum
a forma kikenéséhez szükségetek lesz zsírra, a süti tetejére pedig porcukorra

Kezdjétek az almával! Tisztítsátok meg, vágjátok cikkekre és a citromlé, rum és a méz keverékébe forgassátok bele! Ebben hagyjátok állni, jöhet a tészta. 
A puha vajat a cukorral, vaníliás cukorral alaposan kikeverjük, citromhéjat belereszeljük, majd a tojásokat egyenként beledolgozzuk. Ezután jöhet a tej, majd az alma alatt összegyűlt lé. Ezek után óvatosan keverjük bele  a lisztet, és egy kis fahéjat! A kész tészta mehet a kikent formába, a tetejére a cikkekre vágott rumos-mézes almacikkek :) Már most szórjátok meg porcukorral, és mehet a sütőbe :) Tűpróbáig/aranybarna szín eléréséig süssük! Ezután már csak egy kicsi várakozás a dolgunk, és már mehet is a tányérra! :)






egyébként megcsinálhatjátok nagyobb tepsiben is, akkor számoljatok mindenből duplán! :)


remélem elkészítitek (valamelyiket vagy mindkettőt) :) írjatok, hogy hogy sikerült, vagy ha gond van valamivel :) puszillak titeket, szép vasárnap délután! 

adri

27 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki mindkettő! :)
    Egyébként sokan furcsállják azt, hogy édeset a sóssal? (gondolok itt a husira meg az almára) pedig szerintem nagyon fincsi! mi olyat is szoktunk enni, hogy rizs, husi, meg birsalmakompót! ahh isteni jó! :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) igen, én sem mindig vagyok oda érte, de ez a kettő annyira jól megvan egymás mellett, hogy isteni! egyébként a mustárért sem vagyok oda, de ez a kaja, mennyei tényleg :D :))

      Törlés
  2. nekünk is meg van még otthon ez a szocreál mérleg! :)) guszta a süti és a husi is, szerintem ez utóbbit szinte biztos, h megcsinálom, a sütésre mostanában nem tudom rávenni magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D:D imádom ezt a mérleget, bár lassan kijárna már anyának ajándékba egy rendes digitális mérleg (úgyis közeleg a névnapja. anya most ne figyelj!:D)
      csináld csak meg!:) egyébként a süti sem több 20 percnél, míg elkészíted :)

      Törlés
  3. Nagyon guszti mindegyik(a husi is nagyon bejön,pedig annyira ódzkodom a hús és a gyümölcs kombinálásától:)) !Sütit mindenképp megcsinálom:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) próbáld ki mindenképpen! és tényleg a husi + alma kombó is nagyon jó, én sem vagyok oda egyébként az ilyenekért! :)

      Törlés
  4. nyami, de jól néznek ki! az a sült almakarika hmmmm :) én ma csak szimpla zöldborsófőzeléket ettem virslivel, de jólesett az is :)

    VálaszTörlés
  5. ez a süti nagyon szép! biztos fincsi is. én ma müzliszeletet gyártottam

    VálaszTörlés
  6. Húú de jó kis recept!!Köszi!!
    Feliratkoztam a blogodra Judit Törtei néven:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazán nincs mit, és köszönöm a feliratkozást!:)

      Törlés
  7. Nagyon guszti mindkét étel ! *-* imádom az almát :) jöhet minden mennyiségben:)

    VálaszTörlés
  8. Ohmm nyámnyám a sütit szerintem meggyártom a héten, nagyon szuperül néz ki!! Köszönöm a receptet!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) remélem ízleni fog!!:) szólj majd!

      Törlés
  9. Húú, ezek nagyon gusztin néznek ki! Mindenképp ki akarom próbálni őket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) majd értesíts, hogy hogy ízlett!:)

      Törlés
  10. Jaj Drága..utállak! Ne tedd ezt velem! Olyan jól néznek ki, hogy az már fáj...igazán sajnálom, hogy nem kaptam belőle:( :D pusszantááás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D:D hehe, tudom h nem is utálsz! :D ha lesz vmikor bloggertalim, akkor ilyet sütök és kapsz belőle!:)

      Törlés
  11. Volt szerencsém megkóstolni már Adri mustáros csirkéjét és tényleg nagyon jóóóóóóóóó :) Amúgy lehet akkor is a névnapod volt, vagy csak egy jelesebb hétköznap :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Riccskóóóó, te:) milyen édi vagy, hogy írtál!:) amúgy szerintem akkor nem az én névnapom volt, hanem így október elején lehetett és Petra-Rencsi névnap volt:) de tipik névnapi kaja, az már egyszer biztos!:) mikor bulizunk?:)

      Törlés
  12. Nagyon jól néz ki ez a mustáros csirkemell sült almával és krumplipürével.^^
    Azt hiszem megpróbálkozom az elkészítésével a jövőhéten.

    VálaszTörlés