2012. július 12., csütörtök

borturizmus - Szekszárd:)



sziasztok drágák! :) elég régen frissítettem utoljára, ennek pedig az az oka, hogy 3 napos bortúrán jártam az egyetem szervezésében:) ez egy szabadon választható kurzus, mely mindössze egy több napos  kirándulásból áll, és 2 kreditet ér :)) tavaly ilyenkor is részt vettünk már egy ilyenen, most újra beneveztünk, és nem bántam meg :) viszont ősszel is jó lenne elmenni megint, akkor Tokaj környékére lesz a menet, ami igencsak szimpatikus állomás lenne (tavaly Egerben voltunk, most pedig mint olvashattátok a címben- Szekszárd volt a cél). 
első és második nap 2-2, a harmadik és egyben utolsó napon pedig 1 pincészetbe látogattunk el, mindenhol kb. 6-9 bort kóstoltunk, főként vöröseket :) a szállásunk egy ifjúsági táborban volt, egy nagyon szép erdő mellett, de a várostól elég messze, térerő sehol, viszont a vas retro ágyak ellenére a régóta húzódó álmatlansági rekordom megtört, és jót szundikáltam mindkét este :) első este volt egy kis időnk, akkor sétáltunk egy nagyot, pingpongoztunk :) második nap volt egy kis szabadidőnk a városban, míg a csapat másik fele kóstolt, aztán fordítva, így mi egy kiadós ebéd után délután kezdtünk a borozáshoz, és este egy gyönyörű helyen töltöttünk több időt, a Fekete Borpincében:) gyönyörű kilátás, isteni vacsora, finom borok, harmonikás bácsi, aki minden zenei kívánságunkat teljesítette (természetesen a nótafüzetből válogattunk :)). Szerdán viszonylag korán elindultunk haza, még egy fullos pincészetbe benéztünk (helikopter leszálló pálya, kápolna -hogy esküvőket lehessen tartani, horgásztó, szálláshely, fehér homokos beach - építés alatt, de hamarosan kész lesz, tényleg fullos..) Szóval összességében nagyon jó volt, a hangulatról a képek és a videó fog mesélni jobban, jó időnk volt, finom borok, szép helyek, nem panaszkodom :))) 

vigyázat, rengeteg kép következik, sorry :)



























a buszon a 40 fokban életmentő volt egy kis jeges mizse..megért egy mizsét :D:D





















na ennyi rengeteg kép után kaptok egy videót is:

remélem tetszik :)
éééééééés ha ez még nem lenne elég, képzeljétek írtunk egy verset is, jobban mondva a János vitéz pár versszakát írtuk át ahogy sétáltunk a pincék között, figyeljétek :))
Tüzesen süt le a nyári nap sugára, az ég tetejéről a borturistára.
Felesleges dolog sütnie oly nagyon, így is geppa mód olvad a beton.
Bor tüze ég a  barrique testében, ezután landolék a jó barik kelyhében.
Falu végén egymás mellett sorra pincék, a borturista mindenhova egyenként benéz.
Szőlőfürt terem tarkán körülötte, ő csak azt látta, a szántókat megvetette.
Hordókból folyt  poharába a kadarka, kupára turista ajkai odatapadtak.
De nem ám annak az egy pohárnak a szájára, hanem a pincészet egész kínálatára.
Lemennek egészen a pince fenekére, penészes falak közt a legnemesebb szegletébe.
Az üveg szája kóstolásra nyitva, onnan töltik a bort öblös poharakba.
Finom falatokat kínálnak melléje, a pincelátogatók gyönyörűségére.
Ízletes nedűk kóstolása után 
muzsikaszó hallik, táncolj velem babám!
A jobbnál jobb borokat asztalunkra rakta
utunkon a szekszárdi borászok legjava.
Naaaa, mit szóltok? elég részletes beszámoló lett mi?:) találtatok kedvencet a képek között? videó hogy tetszik? és a versikénk? :)) puszillak titeket, megyek is aludni :) 
adrus

49 megjegyzés:

  1. nagyon nagyon élvezetes beszámolót sikerült kerekíteni a képekkel, elfogott egy kis irigység :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm:))) húzd a kiránduló cipődet, és irány Szekszárd:))

      Törlés
  2. annyira gyönyörűek a képeid, ahogy elkapod a pillanatokat! a kirándulás szuper lehetett!=)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm szépen!:) szuper volt bizony:)))örülök, hogy látszódik a képekből is :)

      Törlés
  3. a citromfacsarós kép a legjobb,de a többi is nagyon szuper :P .. nagyon szép helyen jártatok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, nekünk is nagy kedvencünk lett már akkor :)) puszi

      Törlés
  4. akarom majd az élő beszámolót is de már ez is egy jó képet festett, a videó meg látom összejött nagyin jó lett Adrikám :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jó lesz már talizni!!:))) a videó kicsit össze-vissza, de a miénk, és imádtam:)))puszi

      Törlés
  5. milyen gyönyörű képek! Mi hétvégén Esztergomba megyünk egy kicsit kimozdulni :) Nagyon jó lehetett ez a csajos bortúra :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm!!:)) húú az is nagyon hangulatos lesz szerintem, érezzétek jól magatokat!! igen-igen, nagyon jó barátokkal ilyenen részt venni:))

      Törlés
  6. fuuuuhhhh, hát ez isteni lehetett... annyira hangulatos így a beszámolód és a fotók alapján... asszem tudom már merre visz az utam nyáron :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bizony, örülök, hogy ennyire átjön, hogy mennyire szép helyeken jártunk, és mennyire jó volt:))) na akkor ha meglested a környéket, várom a te beszámolódat, képekkel együtt :))) puszi

      Törlés
  7. nem tudtam eddig mi hiányzott, hát a vidám adrus sok sok képpel :)
    nagyon hangulatos kis beszámoló :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) örülök drága, de már itt is vagyok :))) puszi

      Törlés
  8. Awww isteni képek, szuper nyári hangulatúak, olyan mintha Olaszország valamely kis városában készültek volna (nah jó hiányzik egy minimális mediterrán hangulat de ez nem fontos) nem kifejezetten szeretem a bort (meg úgy ált az alkoholos italokat max koktél) de a kaják és a poharas képek, szuper hangulatot teremtenek, remélem a nyaralásokról is hozol képet :D:D mert mi csak később megyünk de kell majd egy kis hangulati ráhangolódás előtte :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) igen mi is beszéltük, hogy mintha nem is Magyarország lenne:)) elmennék olasz földre is borozni, az már tuti :D egyébként biztosan találnál olyan bort, ami ízlik:)))
      a nyaralás, ne is mondd, egy hét horvát, 10 nap görög, azt hiszem több ezer képre számítsatok!! :D:D tuti a ráhangolódás, rögtön a bőröndödbe ugrasz majd! :D

      Törlés
    2. Én is úgy várom már, még soha nem voltam a párommal együtt, és mi most két hétre megyünk görögbe :D wáá olyan jó lesz, már most tervezgetem, de valaszeg augusztus 18 lesz belőle vagy még kicsit később :D nah de sebaj, lemaradok a sulikezdősről egy kicsit :D

      Egyébként a sangriát szeretem sok sok gyümölccsel meg narancslével (nah jó ez így már nem bor) meg a gyümölcsborokat, de akkor is a legjobb a mojito, pina colada :))

      Törlés
    3. :)) jajj de jó lesz nektek:) nekem is jól jönne egy pár az oldalamra :D egy kis tengerpartos naplementés képhez, de majd tesómat és a barátját használom efféle fotós vágyaim kielégítésére:D:D a 18 a kedvenc számom, szóval ha akkor utaztok, biztos nagyon jó lesz :D (ne kérdezd, nincs összefüggésD:D:)
      a sangriát én is imádom amúgy, és a koktélok is nagyon jók, én sem mindig a bort választom, de ilyenkor 3 napig annyira átszellemülök, nem olyan mintha a teszkó parkolóban innád az olcsó bort, hanem hallgatod a borászok mondókáját, borászok munkájáról, borokról, történeteket, annyira hangulatos, és tényleg jó helyekre mentünk, és ott azért finom borok vannak :)))

      Törlés
  9. Örülök, hogy ilyen jó benyomást keltett benned Szekszárd. :D Látszik, hogy tényleg jól éreztétek magatokat.

    VálaszTörlés
  10. dejó hangulatos kis képek, a verstől leestem a székről :DDD nagyon jóóó :D de elmennék egyszer én is egy ilyen túrára!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szivi, köv félévben gyere velünk:)) végre vki a verset is nézi:D:D

      Törlés
    2. az mi, hogy én is mennék és az etr a jogászoknak nem engedi? :D:D

      Törlés
    3. :D:D akkor pedig tüzesen sütne le az ügyvédbojtárra a nyári nap:)) viszont most is jött külsős is, simán meg elhet dumálni, bár jó lenne kreditért..na majd megkeressük az etrben:D

      Törlés
  11. gyönyörű képek :)) isteni ételek *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) köszi:)) bizony nyammer finom volt mind:)

      Törlés
  12. Hmm mennyi kaja pia.. :DD nagyon jó képek lettek, a vers pedig nagyon jópofa :P:DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) köööszi:) örülök, ha tetzsik:)

      Törlés
  13. Fantasztikusan gyönyörű képek!!! *.* Ez igen!!! ;)
    Húú és micsoda kaják is :))
    Eger..hmm, oda járok fősuliba ^^ ... és Tokaj..nem messze lakom tőle :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, jól esik:))) na, jó kis helyeken vagy akkor te is :) szerencsés vagy:)

      Törlés
  14. annyira imádtam végignézni a képeket:) nagyon szépek és hangulatosak lettek teljesen beleéltem magam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) jó lett volna ha mindannyian ott vagytok velünk :):)

      Törlés
  15. Előttem már mindent leírtak, de az én favoritom:
    "...így is geppa mód olvad a beton."
    :DDDDDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. véégre valaki :D:D:D:D:D nekem is az a kedvencem:D:))

      Törlés
  16. Jaj de gyönyörűek ezek a képek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira jól, szó szerint élőnek mutatja be a fényképes beszámoló a vidéket, szó szerint beleszerettem! Eddig nem is tudtam, hogy Szekszárd és térsége ennyire de ennyire gyönyörű!!! Nagyon tehetséges fotós vagy, csak így tovább! :)))
      Pusza: Röné

      Törlés
    2. :)) de drága vagy:) én sem gondoltam, hogy ennyire szép lenne, és mégis, a kis pincék között ah, baromi szép volt:))) köszönöm a dicséretet, nagyon nagyon jól esik, köszönöm!!! puszi

      Törlés
  17. most záróvizsgáztam, de ha van olyan egyetem, ahol létezik borkóstolós-kirándulásos kurzus, akkor továbbtanulok :D Nagyon nagyon jók a képek, öröm volt végignézni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D:D gratula a vizsgákhoz!!! :) létezik bizony, a Szegedi Tudományegyetem az :D örülök, hogy tetszettek a képek, köszönöm!:))

      Törlés
  18. Wááá, ez nagyon jó lehetett! A cicák meg nagyon cukik, az előző poszthoz visszatérve!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) bizony az volt :)) a cicusok elvihetők:)bár tudom inkább kutyás vag.)

      Törlés
  19. annyira imádom a képeidet, meg a bejegyzéseidet, naponta többször is feljövök olvasgatni régebbi dolgokat is:) kérdésem az lenne, hogy vasalod a hajad? nagyonszép hosszú és egyenes mindig:)) még1x gratula a bloghoz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de drága vagy, örülök neki, hogy többször is benézel egy nap, jól esik nagyon!!!!:)))
      a hajam ilyenkor nyáron kb 2-3 hetente vasalom ki, egyébként általában kontyban hordom:) szeretem göndöríteni is, de alapvetően egyenes típusú a hajam, de azért ha megyek valamerre, akkor rá kell egyenesítenem, mert természetesen kevésbé tetszik, olyan semmilyen úgy :)) köööszönöm hogy itt vagy, még egyszer!!!!

      Törlés
  20. Annyira imádom a blogod! Szuper beszámoló, fantasztikus képek! Nem szeretem különösen a vörös borokat, de most én is megiszogatni egy pohárkával annyira kedvet hoztál hozzá! Nagyon szép vagyok a képeken, mindig csinos Adrus! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de drága vagy!!:)) örülök neki nagyon, ezekért a kommentekért már megéri, meg a sok szeretetért, amit tőletek kaptok!! nem is hiszitek, mennyire az életem részévé váltatok már, mintha mindannyian közeli barátaim lennétek, ismerősként ujjongok, amikor meglátom, hogy valamelyikőtök írt egy kedves hozzászólást!szóval köszönöm!:)))
      remélem egyszer a jövőben valami póni-találkozón koccinthatunk!!! :)))puszillak

      Törlés
  21. Gyönyörű képek, csodás vers! :D

    VálaszTörlés
  22. Áááááá ezt nem mondod komolyan, Adri hogy itt jártál :-)))))))))) ÉN SZEKSZÁRDI vagyok, imádom a várost <3 látom jártál kb a kedvenc helyeimen!!!!! Mivel személyesen is kötődöm ide, én minden képet imádok :-))) Remélem, ízlettek a borocskák, és a Belvárosi Kávézóba mindenképp megéri betérni egy kávéra! Szekszárd pici, de csodálatos hely, remélem még visszatértek! Ja és a legelső képen lévő túra mintával én is akartam ilyen fotót csinálni, de sajnos éjjel, sötétben jártam arra, gép nélkül :((( Szóval remélem h jól éreztétek magatokat nálunk! :)) Puszi

    VálaszTörlés