2011. december 23., péntek

karácsonyi tag

Zsannu blogján láttam először ezt a kérdéssorozatot, mint sokan mások :) de ebből sosem elég, ha pedig unjátok már és nem vagytok kíváncsiak, hogy megy ez póniországban, akkor ikszeljetek ki:)) xoxo



1. Csomagolópapír vagy ajándéktasak? 
csomagolópapír. bár vannak gyönyörű tasakok is, általában nincs már annyi pénzem, mire a csomagolás részig eljutok, hogy bármit beszerezzek. idén jegyzetekbe csomagoltam az ajándékokat, és bordó arany masnit tettem rá, majd látjátok a képeken, szerintem nem lett rossz :D:D úgyis csak letépik, és kívülről különben is csak a fehér papír látszódik (belülről meg a táplálkozástöri jegyzet, amiből már 5-ösre vizsgáztam, úgyhogy nem ártott megszabadulni tőle:D)

2. Igazi fa vagy műfenyő?
Itthon mindig igazi van. imádom, hogy minden évben kicsit más, és mindig megvitatjuk, hogy sokkal jobb, mint a tavalyi, és ez eddig a legszebb:D általában plafonig ér, de most idén azt hiszem anyáék valamivel kisebbet vettek. az albiban pedig zitával egy kis fekete műfenyőnk van, kis gömb színes égőkkel, egy-két angyalkával, de szerintem szupercuki, és a mikulás-vizsgaidőszak-karácsony előtti hajtás időszakában, amíg ott vagyunk, pont elég:))

3. Mikor díszited fel a fát?
24-én szoktuk, ebéd után:) (vagy előtte?). apa felmos, kijárási tilalom van, aztán a nappali közepére behozza a fát talpastul, és mehet rá az égő, aztán a díszek. mindig arany-piros fánk van, sok-sok masnival, gömbbel, égővel :) szaloncukrot már jó pár éve nem is nagyon veszünk, a fára pedig végképp nem rakunk, pedig elég izgi volt visszarakni az üres csomagot, főleg a kanapé felől volt megfogyatkozva az esti tévézés miatt :D:D 

4. Mikor „bontod le” a fát?
Január 6, vagy az ehhez legközelebb eső hétvégén, együtt:) 

5. Szereted a tojáslikőrt?
már ismertek annyira, hogy tudjátok, hogy kb semmilyen alkoholt nem vetek meg :D kóstoltam már tojáslikőrt, finom volt, innám :D amúgy nem vagyok annyira krémlikőrös, meg úgy egyébként sem likőrös, inkább vmi long drinket iszok, ha pedig rövid, akkor pálinka, vagy tekila vagy valami ilyesmi :)

6. Kedvenc ajándékod, amit gyerekként kaptál?
fuuh, szerintem mindennek nagyon-nagyon örültem. egyszer keresztanyuméktól kaptam egy melegítő szettet, azt tudom, hogy nagyon sokszor felpróbáltam még aznap, hogy hogy is áll. de szerintem anyáéktól is minden nagyon nagyon jó volt, amit kaptam:)

7. Van „betlehemed”?
nincs.

8.Kinek a legnehezebb ajándékot venni?
huuh, hát néha elég nagy gondban vagyok. általában tudok kreatív lenni, meg minden, de van, hogy akit a legjobban ismerek, ott is elgondolkozom, hogy biztosan tetszene-e neki. anyáéknak is nehéz, mert egy rég meglévő háztartásban minden megvan már jó régóta, nagyobb beruházásra meg sajnos nekem egyedül nem telik. persze mindenkinek tudnék mit, ha milliárdos lennék, de kicsi keretből kihozni egy olyat, hogy tényleg megfeleljen, és tudjak örömet okozni vele. hard.

9. Kinek a legkönnyebb ajándékot venni?
barátnőknek szerintem a legkönnyebb :)

10. Legrosszabb karácsonyi ajándékod?
hmm, volt hogy a család együtt kapott egy nagy csomagot, anyáéknak tudjátok, kávé, italok, bonbon, nővéreimnek kozmetikai cuccok, parfüm stb, nekem pedig egy darab hajgumi volt benne, amiben lapult egy hajszál is és még csúnya is volt. na az kicsit szíven ütött, látszik, hogy nem mindenhol szeretik a legkisebb családtagot a rokonságban :D:D:D (remélem azóta már befogadtak:D) . ja meg egyszer nagyon utáltam, hogy a harry potter második kötetét kaptam meg, mert azt hittem, hogy az egy szar, és nem is olvastam az elsőt se, itt durrogtam, hogy nemár, megint egy uncsi könyv...aztán titokban beleolvastam, és le se tettem. azóta a harry potter könyvek szerelmese vagyok, mindet elolvastam már vagy 20-25ször :)

11. Elektronikus vagy postai képeslap?
hmm, régen sem küldtem szerintem sok képeslapot, mert még pindúr voltam, max a barátnőknek, levelezőtársaknak. az elektronikust meg elfelejteném, így is alig nézem az emailjeimet. szóval szerintem én vmi saját készítésű fotóval facebookon fogok mindenkinek kellemes ünnepeket kívánni , aki nem közelebbi emberke :D:D jó gáááz :D

12. Kedvenc karácsonyi film?
reszkessetek betörők 1-2 :)) meg az igazából szerelem:) ez a kettő-három nekem minden évben kötelező :)

13. Mikor kezdesz vásárolni?
mindig tervezem, hogy előre félrerakom a pénzt, meg be is vásárolok, aztán az lesz belőle, hogy az utolsó előtti és az utolsó pillanat közötti intervallumban adri szuperhősként száll és egy nap alatt mindent elintéz :D

14. Ajándékoztál már tovább karácsonyi ajándékot?
nem gondolnám.

15. Kedvenc karácsonyi étel?
24-én van kötött menü nálunk, húsnélküli bableves, és mákos guba, az nekem olyan karácsonyos, pedig gubát annyira könnyű lenne enni év közben is, meg olcsó. de sose eszünk máskor, csakis 24-én. 25-én pedig családi kaják vannak, itt mindig változó a menü, de anya is meg a húga is annyira jól főznek egész évben, hogy nem tudok csak karácsonyi ételt kiemelni. nálunk egész évben karácsony van:)

16. Színes vagy sima fények?
nekem mindkettő tetszik. szegeden színes van, szerintem nem is nézne ki jól fehérrel a fa. itthon a nagy karácsonyfán fehér van, ami a piros arany díszek mellett pont elég szolid, szerintem így a jó. 

17. Kedvenc karácsonyi dal?
all i want for christmas, santa claus is coming to town, rudolph the rednose reindeer, jingle bells, tnt:fehér karácsony, maroon5:war is over.....atom sokat szeretek, idén michael bublé albumával bővült a repertoárom:)

18. Elutazol karácsonykor vagy otthon maradsz?
szenteste itthon, 25-én vagy nálunk, vagy anya húgáéknál családi kaja, de az sem számít nagy utazásnak. olyan máshol alvós elutazós, nyaralásos karácsonyom még sosem volt, nem is vágyom rá.

19. Csillag vagy angyalka csúcsdíszed van?
egyik sem. olyan csúcsdísz. csúcs és dísz :D na tudjátok :D

20. Mikor nyitod ki az ajándékokat?
24-én estefelé :) kész a fa, mindenki sunnyog az ajándékokkal, szólnak a karácsonyi muzsikák, körbeülünk a nappaliban, és sorban megy a lánc, egyszerre csak egy ajándék cserél gazdát, és mindenki arra figyel:)

21. Legidegesítőbb dolog ebben az időszakban?
az, hogy a vizsgák miatt nem tudok átszellemülni, félek, hogy nem lesz igazi karácsonyi hangulatom. meg hogy nincs egy millió forintom vásárolni minden szépet és jót azoknak, akiket szeretek, és megérdemelnék a világ összes ajándékát. tudom, hogy nem erről szól, de olyan jó lenne még nagyobb örömet okozni :)

azt hiszem ennyi lett volna:) amúgy rájöttem, hogy szerencsés vagyok nagyon. lehet, hogy azért nem érzem már annyira a karácsonyi hangulatot, mert ahogy körbenéztem, mindenki a kajálást, az együtt töltött beszélgetős estéket, vacsorákat, ebédeket várja...és ez nálunk minden héten így megy. minden hétvégén, vagy nyáron én akár minden nap, amikor itthon vagyunk, közösen reggelizünk, ebédelünk, vacsorázunk, senki nem eszik, csak úgy a másik nélkül. ha úgy van, hogy valaki csak lopkod egy kis kajcsit a spájzból, akkor a többiek is kimennek, hogy na mi ez a sunnyogás itt a konyha körül?:D és akkor mindenki eszik picit :) elég nagy konyhánk van, sok-sok beszélgetés zajlott már ott, nem tudunk csak úgy felkelni evés után, hogy kösz csá. nem is akarunk. a házban pedig csak egy helyen van tévé, így azt is egy helyen nézzük, a nappaliban is mindenkinek megvan a helye, és itt borozunk, beszélgetünk, hülyéskedünk, tanulunk, olvasunk, szabunk-varrunk, sütizünk, kávézunk. úgyhogy, ha úgy vesszük, nálunk minden egyes hétvégén karácsony van, és anya főzőtudományát tekintve kajaügyileg is hasonlót mondhatok, minden hétvégén többfogásos ebéddel kápráztat el minket, úgyhogy póniországban, kömpin egész évben karácsony van :)) éljen!! imádlak anya! imááááádok mindenkit :) (na mire ezt leírtam, lehet mégis megjött a hangulatom :)



(az összes kép saját)

bocsi, hogy ilyen hosszú lett, neeee haragudjatok, belendültem :)) soksoksok puszi, ma még jövök :)

17 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó volt ezt olvasni! Akkor nem csak az én anyukám főz istenien az év bármely szakában. Én azért várom a karácsonyt, hogy végre anyáékkal üljük körbe a fát és beszélgessünk, nevetgéljünk és végre kiszakadjak a hülye vizsga pánikból. Oké, nem túl nagy a pánik, de akad. Mellesleg idén is úgy alakult, hogy csak ma megyek haza. Eddig még a családtagjaim is "csak" fb-n köszöntöttek fel a szülinapomra. De majd este mindent bepótolunk :)

    Amúgy Nagyon Boldog Karácsonyt kívánok! Tudom, hogy póniországban az is lesz :)

    Pusziiii

    VálaszTörlés
  2. jajj de várom már a holnapi ajándékos sunnyogást :D:D !! mázlisták vagyunk szerintem is, hogy ilyen fantasztikus családunk van! ♥ este érkezünk, forralt bor lesz? :) puszi!

    VálaszTörlés
  3. itt is boldog szülinapot Tünci:)) örülök, hogy tetszett, én is így vagyok vele, ahogy te írtad:)) irány haza ünnepelni!! boldog karit! :))

    VálaszTörlés
  4. Itt is köszönöm szépen :) Már nagyon mennék haza, de csak fél 5kor megy a fránya busz :D

    VálaszTörlés
  5. brigi, hát csinálhatok borcit, de valami narancslikőrrel is meg kéne próbálkozni:D:D

    VálaszTörlés
  6. irigyellek a családod miatt, jó lehet nálatok :)

    VálaszTörlés
  7. jóó ötlet! nézek receptet és összeszedem a hozzávalókat :) bármiféle újdonságra kapható vagyok. jóság.

    VálaszTörlés
  8. http://kaldeneker.hu/kaldeneker/blog/225-karacsonyi-narancsos-vodkalikor.html az a kardámom mag hiányzik, meg lehet vanília..csak az a baj, h ennek állnia kell, de lehet egy laza tojáslikőrt összedobunk apával délután :D

    VálaszTörlés
  9. Eni, köszönöm:) imádom is őket:)

    VálaszTörlés
  10. Olyan cuki a kis hódi család, én nagyon szeretek nálatok lenni, tényleg mindenki ott van mindenhol :) Nálunk ez nehéz, ha csak anyukám meg én vagyunk, de ha választathnék mennék a hódi családba, mint a legnagyobb tag :D

    VálaszTörlés
  11. magasságra??:D vigyázz, már Zola koma is nagyon emeli az átlagmagasságot :D:D:D de jöhetsz bármikor :) drága :)

    VálaszTörlés
  12. pont utána eszembe jutott a Zola, ő még mellettem is felhőkarcoló :D

    VálaszTörlés
  13. :) háhá na Ő aztán 170re emelte az átlagmagasságot nálunk :D Karin jöhetnél likőrt tesztelni :D

    VálaszTörlés
  14. 3 narancs
    1 narancs sárga héja
    2 citrom
    45 dkg cukor
    1 dl víz
    1 liter vodka

    ez egyszerűnek tűnik mint egy fakocka! kicsit fel kell dobni még az ízvilágot, viszont sajni mindenhol állnia kell azt írják :S nincs időőő!!

    VálaszTörlés
  15. szerintem a másik is jó volt, annak is állnia kell. viszont a tojilikőrnek nem kell, figyi:
    http://www.palinkaust.hu/hu/content/toj%C3%A1slik%C5%91r-ker%C3%ADt%C3%A9sszaggat%C3%B3-p%C3%A1link%C3%A1b%C3%B3l

    kerítésszaggatóból kell csinálni....hát a miénk az az :D:D:D

    VálaszTörlés
  16. igen az első jobb volt, ez csak az alap recept. ooo ez a tojilikőr jóféle! (nézem, hogy miért húzza alá pirossal, hogy tojilikőr nem így írják a likőrt vagy mi van, aztán rájöttem, hogy a tojival lehet a gond :D:D )
    háhá úgy tűnt bizony a legutóbbi arckifejezésedből, hogy a mostani pálnika nem gyerekjáték!! :D uff, azért remélem nem lesz nagyon pálinkaízű a cucc.. :D hajrá apa és Adri, várjátok szépen a dolgozó családtagjaitokat :) ( alkohollal!! is! )

    VálaszTörlés
  17. á mennék én szívesen tesztelni amit csak elémraktok, legyen az likőr vagy pálinka :D

    VálaszTörlés