2011. november 4., péntek

fahéjas-lekváros süti:)

tegnap miután ráeszméltem, hogy alig van itthon tej, ugrott a tejberizs ötlete, és keresnem kellett vmi jó kis másodikat a tojásleves mellé:) így hát az egyik kedvencemet csináltam:)) szerintem nagyon egyszerű, meg is mutatom nektek:)

hozzávalók:  
a tésztához:
40 dkg liszt
6 dkg cukor
1,25 dl tej 
fél teáskanál só
2 tojás
fél csomag élesztő
5 dkg rama margarin

töltelékhez:
valamilyen lekvár (én sárgabarackot használtam)
fahéj
(a recept szilvalekvárral, aprított mogyoróval és szilvapálinkával írja, próbáljátok ki, ha van kedvetek, mi mindig barackosra csináljuk:D)

plusz: a tepsi/sütőlap kikenéséhez és a kész kis batyuk megkenéséhez még szükségünk lesz kb 7-8 dkg rama margarinra :) valamint kell még porcukor, amivel megszórjuk :)

elkészítés:
a tejet kicsit meglangyosítjuk, egy teáskanál cukrot hozzáadunk, és belemorzsoljuk az élesztőt. ezt letakarva hagyjuk egy 10 percig, amíg az élesztő feljön a tetejére:)

a vajat megolvasztjuk, majd a liszttel, sóval, tojásokkal, cukorral és a felfuttatott élesztővel sima hólyagos tésztát dagasztunk. szóval mindent bele egyszerre, nincs sorrend, gyúrjátok:D

ha végeztünk, egy fél órára letakarjuk, amíg kb. kétszeresére nő. (nekem alig nőtt valamit, de így is jó lett, ne ijedjetek meg)

közben elkészíthetjük a tölteléket:)

amint letelt az idő, a tésztát még egyszer kicsit átgyúrjuk, majd kinyújtjuk (lisztet rakjunk alá, legalábbis az enyém megkívánta). a recept szerint egy 40x32 cm-es téglalapot kell kinyújtanunk, de gondolom senki nem méregeti, én olyan fél centi vastagra nyújtottam, amekkorára bírtam és nem is lett igazán téglalap alakú :D

ezt a "téglalapot" kb 20 kis négyzetre kell felvágnunk. ezek közepére teszünk a töltelékből, majd a sarkait összefogva, a széleket összenyomkodva kis batyukat csinálunk :) (tovább tart leírni, mint megcsinálni:D)
a kis batyut az összefogott csücskével lefelé tesszük a sütőlapra, amit előzőleg kikentünk margarinnal. szorosan egymás mellé rakjuk a kis batyukat, és megkenegetjük őket olvasztott margarinnal. 

előmelegített sütőben, 200 °C-on kb 20-25 percig sütjük:)  miután kivettük jöhet a porcukor, és már melegen/ langyosan tálalhatjuk is:) 

a kis kelési időt leszámítva nagyon gyorsan megvan, egyszerű, de nagyon jó a végeredmény:))
itt a folyamat képekben:











sajnos egyben a kisült egész tepsivel nem fotóztam le, mert pont a levest csináltam, meg anyuci és a főnöke beugrottak és rögtön meg is kínáltam őket egy-egy darabbal:) 

 remélem kipróbáljátok, és ízleni fog:) szóljatok ha megvolt, kíváncsi vagyok, hogy tetszett, milyen lett:) tündérkedjetek:) csók nektek, ma már megint hétvége kezdődik, jó kis rövid hét volt mi?:)

puszil titeket adrus

12 megjegyzés:

  1. jónak hangzik a recept :) és jól is néz ki a végeredmény :$ tuti kipróbálom egyszer :)

    VálaszTörlés
  2. :) fincsi is volt. majd szólj, hogy milyen lett, ha kipróbáltad:) puszi

    VálaszTörlés
  3. Hmmm de jól néz ki:)Tuti megcsinálom,ebbe a hideg öszi időbe egy kis forró kakaóval tökéletes lesz:)

    VálaszTörlés
  4. bizony!! hajráhajrá, irány a konyhába lányok:)

    VálaszTörlés
  5. huh, nagyon jól néz ki. a fogyókúrám nem lesz ám így túl sikeres :)

    VálaszTörlés
  6. azthiszem minnyá megyek sütni. megint:D

    VálaszTörlés
  7. néha te is bűnözhetsz Csipkelány:)))

    hajrá lányok, hajrááá sütésre fel:) én most főzöm az ebédet, cukkinikrémleves, meg tejszínes gombás csirkeragu, tésztával, de most meg eszembejutott h vmi édességet is kéne csinálnom... :D

    VálaszTörlés
  8. Húúú de kár, hogy most végeztem egy ipari mennyiségű palacsintával és elhasználtam a lekvárt... na majd holnap... nagyon jól néz ki is biztosan nagyon fincsi is :)

    VálaszTörlés
  9. azért a palacsinta sem rossz:)) sőőőt:) rég volt, lehet holnap az lesz:) kis gulyáslevessel:))

    VálaszTörlés
  10. nagyon megéheztem most erre! :)

    VálaszTörlés
  11. kata, próbáld csak ki, nagyon jo:)

    VálaszTörlés