2011. szeptember 2., péntek

foods :)

megmutatok néhány ételt, amit mostanában készítettem, és sokszor szoktam, mivel egyszerűek, de annál ízletesebbek:) remélem nem bánjátok az ilyen postokat sem:)) 

lángoska :
ezt a receptet régesrég a zenei ki mit főz? című könyvben találta anyuci, és a nevével ellentétben semmi köze a lángoshoz, inkább a palacsintához hasonlít:) Körmendi Klára ajánlja a könyvben, lássuk:

hozzávalók:
2 tojás, 20 dkg liszt, egy pohár kefir/tejföl, só, 20 dkg sonka. 

a recept ennyit ír, ha jól emlékszem, én úgy szoktam elkészíteni, hogy a tojást egy kis sóval és a tejföllel elkeverem, majd attól függően, hogy mi van itthon rakok bele: kockákra vágott párizsit, sajtot, kukoricát, gombát...stb :) ezek a legáltalánosabbak nálunk, a sajt nagyon jól megolvad, de nem folyik ki, a kukoricától pedig mennyei íze lesz:) ha ezek megvannak annyi lisztet adok hozzá, hogy galuska állagú legyen, majd forró olajon megsütöm, mint a palacsintát:) a darabos hozzávalókból adódóan vastagabb dolgot kapunk mint egy palacsinta :) kovászos ubival vagy friss paradicsommal a legfinomabb, késsel villával fogyasztjuk. ideális szerintem reggelire, vacsorára is, az otthon található "maradékokból" könnyen alkothatunk meleg ételt :) ééés hát nagyon finom is :)) ez a mennyiség kb 2-3 embernek elég :)
ezen a képen azthiszem csak párizsi és sajt van benne:)




zöldségragu + sült husikockák
ez az egyik legegyszerűbb kaja a világon:) így nyáron, amikor rengeteg zöldség terem nálunk, mindig ilyesmit eszünk:) cukkini, kukorica, gomba, paprika, paradicsom, krumpli, gyöngyhagyma, bármi mehet bele :) egy nagy serpenyőben a hagymát először megdinsztelem, majd rárakom a többi zöldséget és mehet a fűszerezés:) én legtöbbször oregánót és bazsalikomot használok, de szórhatunk rá előre elkészített grillzöldség fűszert is pl (ezek is hasonló alapanyagokat tartalmaznak), mehet rá őrölt bors, só, vegeta is :) ha egy kicsit roppanósra hagyjuk a zöldségeket az még jobb:) néha csinálok rá egy kis tejfölös lisztes habarást, az összefogja és még inkább tápláló köretként. :) 
a husit pedig felkockázom, majd teflonbevonatú serpenyőben elkezdem sütni, majd fedő alatt kicsit párolódni hagyom:) legtöbbször gyros fűszer után nyúlok, de használhatunk bármilyen pácot, pl flekken, vagy borsos mustáros, de az otthoni fűszerekből is rakhatunk rá, sőt a sima só bors vegeta kombináció se mindig rossz ám:) ha kevésnek érezzük a köretet süthetünk még mellé hasábburgonyát :)) 






lecsós csirke
ezt ma csináltam, de nagyon szeretem:) egy jó nagy tepsit kicsit kikentem kacsazsírral, majd beleraktam a négybe elszelt krumplikat, hagymát, majd a csirke alkatrészeket (combok, hát, szárny), rászórtam a darabokra vágott paprikát, paradicsomot, cukkinit, sóztam borsoztam, vegetát is szórtam rá, majd alufóliával lefedtem és be a sütőbe:) jó két órán keresztül volt benn, de megérte várni :))







ezek közül ti szeretitek valamelyiket? kipróbáljátok esetleg, amit nem ismertetek eddig? vagy nincs ilyen? :) ha véletlen kipróbálnátok, írjátok meg hogy sikerült, kíváncsi vagyok :)) remélem nem gond, h erről írtam, ha szeretnétek még jöhet ilyen post, mert elég sűrűn megfordulok a konyhában és azért nem csak ezt a 3 dolgot szoktam elkészíteni :D jaj egy gond van.....éhes lettem, remélem maradt még a lecsós csirkéből :D 

jó étvágyat, és szép hétvégét nektek :)lovelove u guys, adru

15 megjegyzés:

  1. Nem vagyok lángosos, de másik kettőt majd kipróbálom, nagyon fincsinek tűnnek :)

    Én szivesen olvasok ilyesmi posztokat is :)

    VálaszTörlés
  2. de semmi lángos íze nincs, hanem olyan palacsintás:)) mindenesetre nem erőltetem, a másik kettő is nagyon jóó :)) örülök neked Bacu :))

    VálaszTörlés
  3. Kínzás.. Kínzás.. Ez így este 9-kor.. Ui.: egyébként persze gyönyörűek a fotók és ááááá, már nyáladzom is.. :)))

    VálaszTörlés
  4. bocsi lányok máskor ígérem ebédidőben rakom be :D vagy ilyen kivehető megkóstolható letölthető mintát küldök mellé, ami majd a cd írótokból fog előjönni jó?:D :D:D

    VálaszTörlés
  5. Mmmmmm.....nem kéne ilyenkor néznem,annyira guszták,ment a ctrl c & ctrl v <3

    VálaszTörlés
  6. wáá, máris éhes lettem, pedig most reggeliztem! :XD

    VálaszTörlés
  7. Ahhhhhw mennyi fini kaja <3 kajás vagyooook:D

    VálaszTörlés
  8. Jajj Adriii!:D
    Mindig este nézek a blogodra és olyankor jajjjj de éhes leszek!:D
    Zöldségesragut és csirkét mi is szoktunk, de ez a lángoska nagyon felkeltette az érdeklődésemet!:) Szuperek a képek!!:)
    Apropó: a múltkori kínai szezámmagos csirke... annyira akartam már csinálni csak nem tudtam jó receptet... amióta feltetted 3 hetente csinálunk!:D Imádja az egész család!!:)cupppp érte!:)
    Edaaa

    VálaszTörlés
  9. én tuti megcsinálom mind a hármat. :) sose tudom mit kellene itt szegeden főzni, ami gyors és finom is, de ezeket kipróbálom. :)
    most azonnal megyek és nekilátok a lángosnak. :D

    VálaszTörlés
  10. Eda :D nagyon örülök h bejött a szezámos csirke:)) jhuu:)) a lángoskát is próbáljátok ki, remélem az is ízleni fog:)))
    Ani: hajrá hajrá majd dobj egy üzit vagy itt írd meg h milyen lett meg h ízlett:))) puszik

    VálaszTörlés
  11. megcsináltam. :)) az első még szétesett mert olyan bénán fordítottam meg, de utána már rájöttem hogy kell. :) nagyon finom volt, mindenkinek ízlett. :) majd rakok fel róla képet is, bár nem olyan szép lett formára mint a tied. :) a lecsós húsit szerdára tartogatom. :)

    VálaszTörlés
  12. Az jutott eszembe, hogy Élesztő-Receptsarok!!:D
    Ezeknek ott helyük!:))
    Mit szólsz?cupppp
    Edaaaa

    VálaszTörlés
  13. én benne vagyok:)) haha :D csak az sz-szektorba nem illik bele de majd kitalálok vmi nevet neki:D

    VálaszTörlés
  14. ezek nagyon fincsiiiik, én is ráveszem már magam, hogy megcsináljam valamelyiket, jujjj az élesztőbe tényleg ott a helye :)

    VálaszTörlés