2011. június 27., hétfő

borturizmus

jójóó... igen kicsit régen írtam. már szinte el is felejtettem mi volt múlthéten. szerdán katával taliztam, aztán csütörtökön nagy rohanásokban voltam, briginél lakásfelújítás, készülődés stb. este kibicsaklott a bokám, egész éjjel borogattuk, de másnap 6kor indultunk borturizmusra a lányokkal (petra, rencsi). ez az egyetem egyik kurzusa, a választható tantárgyak közül, egy 3 napos kirándulást jelent, 28 ezer forintba kerül, és most egerbe mentünk. 2 kredit jár érte, és mindenki 5-öst kap :D (kell róla írnunk egy beszámolót, ennyi  a teendő a részvételen kívül). tehát péntek reggel 6kor adrus bicebóca üzemmódban elbattyogott nővére társaságában az indulási helyszínre, és kezdetét vette a móka. köszi brigi h elkísértél:) tehát utazás, szendvicskék, limonáádéé :) már útközben bejártunk 2 pincét, voltak modern, és kevésbé modern de hangulatos helyek is. megnézhettük a borkészítés folyamatait, a gépeket, a palackozást, és a pincék, valamint a borvidék történetéről is sokat megtudtunk. a kóstolt borok mellé a legtöbb helyen kifli és kenyér falatkákat, kolbászt, diót, almát, sajtokat kaptunk. a tanár úr még a buszon kiosztott egy kis dalos füzetet, ha énekelni lenne kedvünk, valamint ebbe lehetett jegyzetelni, és pontozni a kóstolt borokat. a második pince után még tovább utaztunk, és értünk fel Egerbe, a szállásunk egy kollégiumban volt. este pár új spancival benéztünk a városba, iszogattunk, beszélgettünk, de aztán mi nagyon álmosak lettünk, és elég korán visszasétáltunk (ami nem volt egy nagy élmény a lábam miatt:S). reggel a lányok elszaladtak teszkóba, én azért nem, mert nem akartam lassítani a tempót, én addig elkészülődtem és fél10kor indultunk egy újabb pincekörútra, busszal. szombaton 3 pincészetet látogattunk meg, az aranyos bácsikák énekeltek és szavaltak is nekünk, nagy kis helyes pincékben is jártunk, de végülis a másodiknál csatlakozott hozzánk cserépfalu polgármestere, és ő kalauzolt minket. csak arról nem szóltak előre, h túrázni fogunk, így van aki telitalpú cipőben indult útnak (nem én voltam nyugi:D) de én meg sánta vagyok, szóval gondolhatjátok mennyire esett jól kilométereket gyalogolni, hegyet mászni a sárban, úgy, hogy tüskés bokorban tudtam csak kapaszkodni. majdnem besírtam. na mindegy, végre felértünk a kilátóba, aztán rohantunk is tovább, végül jó sokára megérkeztünk a pincékhez, ahol egy kinti tágas asztalos-pados helyen vacsoráztunk. aztán végigjártuk a polgármester pincéit, majd kinn üldögéltünk, és csak hozták-hozták fel nekünk a fincsi borokat. a vendégkönyvet olvasgattuk, és képeket is mutattak nekünk, a sztárokról, akik itt jártak :D aztán éjfél körül indultunk vissza a szállásra, aztán onnan később mi még elsétáltunk szépasszonyvölgybe borozni (mintha nem lett volna elég előtte egész nap, plusz mintha nem haltam volna bele a gyaloglásba:D). onnan 4 körül jöttünk el, aztán gyorsan szundiztunk, mert reggel 9re volt megbeszélve az indulás. vasárnap még egy pincészetben jártunk, a legjobb volt az összes közül. 4000 négyzetméteres pincerendszer, a legszebb tájon, modern kóstolószobával, de hangulatos megoldásokkal, nagyon finom borokkal (még a száraz borok is nagyon ízletesek voltak), sajtokkal, érdekes idegenvezetéssel. ez tetszett nekem a legjobban, jó is, hogy ilyen élménnyel zártuk, de talán nem kapott akkora figyelmet, mint az elsők, főleg, hogy sokan elég másnaposan indultak neki a hazaútnak. mindenesetre én imádtam ezt az utolsó pincészetet, vásároltam is anyuéknak egy üveg egri muskotályt, 10 pontos finomság nyammi:) pár poharat is beszereztünk, 4et hoztam haza :D egy szó, mint száz, rengeteg élménnyel, borral pohárral, új ismerősökkel, és egy megdagadt bokával gazdagodtam :D (az utolsót kivéve mindnek felettébb örülök:D) tehát ennyi, sorry, hogy hosszú voltam, gondoltam mesélek nektek :)) 


pár kép, nem mindet néztem még át, de talán ezek mesélnek a legjobban:)






university of szeged ;)






















majd még jelentkezem. xoxo, bicebóca pónibari :D

6 megjegyzés:

  1. jajjj de jó lehetett nektek!!!!! imádom egert és a borokat is!!!! :D nagyon jó a mezős kép, nincs belőle több? :)

    VálaszTörlés
  2. a három jó bari a végén ütűs húzás! a képek klasszak, az utolsó előtti nagyon félelmetes, ott biztos vakmacskák laknak, brr. én is akarok borturizmust vagy borutcát :)

    VálaszTörlés
  3. nekem is a búzásvagyárpás jön be legjobban. :) milyen géppel fényképezel?

    VálaszTörlés
  4. igeeen dóóri, majd miután betámadtuk ákit pesten, utána egerbe is elnézhetnénk egyszer borozgatni:)) áá tuti van még több kép, csak siettem a nézegetéssel, meg már kifolyik a szemem, de majd még átnézem őket, mert nem bizti h ezek a legjobbak, amiket felraktam:))

    brigi: a hááááááááromjóóbari már mindig összeeetaart:D és nem macskák lakják, ilyen raktárféle volt ott belül :D

    anita, kösziköszi. olympus E-450-esem van:))

    VálaszTörlés
  5. Rajtad kívül is annyi ismerősöm ment erre a borturizmusos kiruccanásra, már bánom, hogy nem mérnőkire jelentkeztem anno :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) nem csak mérnökök mehetnek:) szerintem szegeden az egész egyetemnek meg van hirdetve mint választható tantárgy!!!

      Törlés