2011. április 5., kedd

au revoir paris :(




sajnálom, hogy eddig nem jelentkeztem, annyira fáradt vagyok még mindig, meg a képek szerkesztgetésével, feltöltésével is elvoltam egy ideig:) tesóm blogján olyan jó összefoglalást olvashattok az utunkról, hogy én meg is spórolom ezzel a nagy részét, mert tényleg leírta, hogy mi hogy volt, pár kiegészítést írok, de a lényeget már tudjátok:) 
csütörtök reggel indultunk, bőröndre ugrálás aggódás szendvicsgyártás és izgulások után a lányok (petra, rencsi) kikísértek minket az állomásra, vonat aztán repülés. életemben először ültem repülőn, sok vélemény hallottam már róla, Brigi pl azt mondta, hogy olyan mintha buszoznánk, csak más a kilátás, Dóri fülfájásról panaszkodott, mások teljesen odáig vannak érte, van aki pedig retteg a lezuhanástól. én a semleges fajta voltam, persze izgultam mint a szar, de nem vártam semmi rosszat:) tök élveztem, picit hullámvasutas érzés volt a gyomromban, de szeretem azt az érzés a pocimban:) a kilátás az első 5 meg utolsó 5 percben volt a legszebb, pest na meg párizs felülről, imádtam:) persze a felhők sem rosszak, de egy idő után uncsi. meg az utazástól, akármin legyen az, elálmosodom, most is bealudtam picit, de vhogy nem lehet repülőn normálisan aludni annak ellenére h leragad a szemed. meg így összevissza bedugult a fülem aztán ki, aztán újra be, azt se tudtam mi van. mindenesetre tetszett a repülés. már a stewardessek is franciák voltak, a gépen hozzászoktam:) 
az odaérkezéssel nem volt baj, rögtön buszra is szálltunk, a belváros felé, aztán metro, aztán gyaloglás, és elfoglaltuk a szállást, minden könnyen ment:) ahogy tesóm is írta, mindenki imádnivaló, kedves, segítenek, viszik a cuccod, de nem érzed h azért nyúlnának hozzá a csomagodhoz mert el akarják lopni vagy vmi.. itt magyarországon eltörném a kezét annak aki leviszi a lépcsőn szólás nélkül a bőröndöm :D na mindegy, ott valahogy érződött h kedvességből csinálják. sok előítéletem volt a franciákkal kapcsolatban, a gőgösségükről, az angol  és német nyelvekhez meg alapvetően az idegenekhez való hozzáállásukról, de pozitívan csalódtam bennük. persze, lehet hogy mi találkoztunk pont a jó emberekkel, de mindenki a szemedbe néz, mosolyognak, köszönnek, dícsérnek, de nem az alpári utánadfütyülős heloszia módon. szóval teljesen más volt az egész mint itthon, mindenki úriemberként viselkedik, madame-nak hívnak, meg is tisztelnek, én imádtam. :)) még a kéregetők (mert vannak) is rendesek, nem másznak bele a pofádba hogy márpedig adjál, nem másznak rád, és nem félelmetesek. a metróhálózat a kedvencem, nem tévedtünk el egyszer sem, annyira átlátható és érthető, szupi :) a szállásunk kicsit koleszos jellegű volt, de mindketten kollégisták voltunk, meg egyébként is csak éjszakára estünk be aludni aztán mentünk el reggel, szóval nem volt gond belőle, hogy nem az 5 csillagos ritzben szálltunk meg :D egyébként a szállás clichy-ben volt, kb 5 metrómegállóra a központtól (champs élysées, eiffel torony stb). a bevásárlás kicsit nehézkes volt, mert alig találtunk boltot, de miután egy teszkó szerű szupermarketet találtunk a szállástól pár percre, már könnyebb volt a napi bagett beszerzése :D ami tényleg nagyon fincsi, sőt a croissantjuk is isteni :) de tényleg furcsa, h ezeket eszik minden nap, oké h nemzeti akármi, de mi sem eszünk gulyáslevest nap mint nap, na mindegy :D amúgy mindig mindenhol esznek, meg futnak az emberek. a bevásárlóutcán, az eiffel toronynál, a notre damenál, minden parkban, minden úton futó embereket látni. na meg fegyveres őröket, úgy néznek ki mint a számítógépes játékokban :D gondolkodom még, hogy mit akarok mesélni nektek, mivel mondom, brigi annyira jól összefoglalta h miket csináltunk, így én a plusz impressziókat szeretném nektek elmesélni, amik engem értek, ami bennem megfogalmazódott. 
az időjárás elég változékony volt most így márc végén, egiyk nap 28 fok, másik nap majdnem megfagytam (pont disneylandben jaj :| ) 
van sok sok helyes srác, soksok négerke imádom őket :) ( a capucino színűeket, a félnégereket, a sötétfekete félét nem annyira)  sok ázsiai is van, sosem tetszettek, de most banyek belőlük is láttam egy két helyeset, magamon is meglepődtem, hogy tetszenek. arra számítottam egyébként, hogy mindenki full csinos, magassarkúk, legszebb lányok, meg minden, azért annyira nem voltam elájulva, persze voltak szépek, bár rengeteg a turista, ki tudja, hogy francia embert csodálsz-e vagy turistát :D viszont  a középkorú nők nagyon jól tartják magukat, ragaszkodnak a magassarkú cipőhöz, rendkívül stílusosak, remélem én is ilyesmi leszek :) 
a látványosságok közül egyet sem tudnék kiemelni, ami a kedvencem, mert mind gyönyörű, majdnem mindent sikerült megnéznünk :) B. egyik kedvence, a grande arche , nekem nagyon félelmetes, mondjuk sötétben, megfagyva, éhezve láttam, de vhogy féltem tőle, de tisztelem aki megalkotta, mert elég durva. 
vásárolni is sikerült, persze nem az alább látható avenue montaigne-n és a champs-elysées-n, hanem egy bolhapiacon, szokásunkhoz híven, olcsón nagyonnagyon szépeket találtunk :) brigusz vett egy csipke ruhát, egy csipke szoknyát, vettünk egy-egy kalapot, egy-egy szandált, meg egy-egy egyforma ruhát (egy kis színeltéréssel) majd megmutatunk mindent, imádom őket, a cipő már volt is rajtam ma, nagyon kényelmes, és még anyának is tetszik:) a ruha is csodálatos szerintem, picit ilyen szobalány egyenruhára hasonlít, de imádom az anyagát, egy kis csipke is van benne, masni, gallér, fekete és bézs színű, imádnivaló szerintem :) majd meglátjátok:) vettem még egy órát is, fenn látható:) imádom azt is, csak 6 euró volt :) (ami még magyar viszonylatban is kevés:O) 
disneyland egyszerűen csodálatos volt, tényleg át kell élni, azt se tudtuk merre bámuljunk, mit fényképezzünk, mire üljünk fel. a kedvencem a félelmetes szellemkastély, meg a hullámvasút volt.. ja meg a teáscsészékben pörgés, meg alíz labirintusa..meg a hercegnőpalota.. ja és repülni dumbóval.. ja és az égigérő paszuly..meg aladdin és hófehérke.. ISTENEM imádtam az egészet, mint két gyerek csodálkoztunk rá mindenre. nem tudom 5-6 évesként milyen élmény lehet, ha éhen halok akkor is elhozom majd ide a gyerekemet az biztos. :))

nagyon gyorsan eltelt az idő, hamar haza kellett jönni, el is voltunk szomorodva rendesen. a gépet majdnem lekéstük, a francia reptér ebből a szempontból nem volt szimpi, alig vannak kiírva a dolgok, átláthatatlan picit, persze sokkal nagyobb is mint ferihegy (jajj bocs liszt ferenc :D), de épp ezért kéne normálisan kiírkálniuk a dolgokat.. na mindegy, végül meglett, átmotoztak, átkutattak, de végül hazajöhettünk :D a vonatunkat is elértük szeged felé, este 6ra itt is voltunk, átjöttek anyuék, meg nővérünk és hoztak vacsit, képeket nézegettünk, meséltünk, aztán azóta pedig egyedül vagyok :( voltam ma a másik sulimban, az egyetemen szünet van, így be tudtam menni emide. stúdió fotózást tartottunk, elég vicces volt, várom az eredményeit, holnap elhozom a suliból a képeket. még most kellene írnom ilyen útitervet a párizsi képeim alapján egyik órára, mert a tanár látta órán h facebookon a képeimet nézegetjük és mondta h kapok rá jegyet, ha megírom.. és mivel nincs jegyem, mert alig tudok bejárni, így jó lenne megírnom tényleg.. :):D szóval ennyi van velem, suli után még dórinál voltunk, aztán pedig beugrottam a szteagebe dórikához is, vittem neki egy kis szuvenírt, meg dumáltunk, mivel ott dolgozik és nagyon unatkozott :) 
azt hiszem kellemesen lefárasztottalak most titeket, bocsi, hogy ilyen hosszú lett, bár így is elég kevés magamhoz képest, csodálkozom is... alig telt el azóta idő, de potyognak ki az emlékek a fejemből, pedig nagyon próbálok beléjük kapaszkodni. nem tudom miért van ez, de alig tudom felidézni, hogy hogy is volt. annyi minden történt, még fel sem dolgozta a pici agyam.. na szóval tényleg bocsi, ti kértétek a beszámolót, de gondolom nem ilyen hosszúra gondoltatok..mindegy, ezt kaptátok, pardon :D most pedig jöjjenek a képek, párat rakok be, a többit nézzétek meg a facebookomon, oda töltöttem fel több mint 100 képet, még így is a töredékét annak, ami készült.. :D 







igen láttunk egy pár jó üzletet.. nem egy szeged pláza :D

kedvenc képem :D






B <3




vége :(


ennyit rakok ide, a többit csekkoljátok fb-n, ha érdekel :) sok csók, remélem nem voltam túl össze-visszaság. ha mégis, akkor bocsi :)) bisses :)

12 megjegyzés:

  1. imádom a képeket, örülök, hogy ilyen jól éreztétek magatokat! Nekem is el kell jutnom egyszeeeer!!! :) Kíváncsian várom a képeket a szépséges zsákmányokról! Pusziii! ;)

    VálaszTörlés
  2. klassz képek! nekem a frizurád nagyon tetszik mindegyiken :D:D:D

    VálaszTörlés
  3. de kis aranyos lett a post! a repülő tényleg vicces volt..így utólag :)mármint, hogy majdnem ott maradtunk, dejó lenne :)

    VálaszTörlés
  4. köszi lányok:) a zsákmányoka minél előbb megpróbálom felvenni és meg is mutatni:)
    a hajamat próbáltam változatosan hordani, köszi a dícséretet :))
    brigii dejóó lett volna ott maradni:(

    VálaszTörlés
  5. Úristen, de szép képek! Annyira jó volt olvasni ezt a bejegyzést ;) Majd a szállásotokról tudnál pontosabbat írni (esetleg honlap cím?), ha minden igaz, lassan aktuális lesz számomra is a szállás keresése :)) Ez ilyen hostel volt (vagy ahogy a franciák hívják: auberge de jeunesse)?
    Nagyon csinos vagy a képeken; szép a hajad - főleg, amikor elől a fejtetődön van befonva.
    Egyébként angolul kommunikáltatok a franciákkal? Vagy meg tudtál előtte tanulni néhány francia szót? :)

    VálaszTörlés
  6. jaj megírtam a kommentet, erre eltűnt, kezdem előlröl. :D
    először is köszönöm szépen, örülök h tetszik a beszámoló, próbáltam mindent kiírni magamból:) belinkelem a hotel adatlapját a booking-comról, mi is ott foglaltuk le, majd lecsekkoolod:

    http://www.booking.com/hotel/fr/grand-clichy.hu.html?aid=319854;label=hotel-57661-fr-HFXUYGeiCTxEl2EY4j1cGQS4777795269;ws=&gclid=CJCrlvmXiKgCFYMI3wodklVTqA

    a kommunikáció meg nagyjából franciául zajlott (bagett meg metrójegyek vétele stb), de a komolyabb helyzetekben angolul beszéltünk, szállás fizetéskor, reptéren stb. amúgy nem akadnak ki az angolon, rengeteg a turista, szerintem ők sem gondolják komolyan, hogy mindenki tudni fog franciául. de azért ha tiszteletteljesen franciául köszönsz, stb, jó néven veszik :) ha angolul beszélsz, akkor meg megértik, de ők többször franciául válaszolnak szóval te ugyanúgy nem érted, na mindegy, azért meg lehet oldani:) max mutogatnak :D
    te kivel mész? mikor? hogyan? hogyhogy? mesélj!! :)

    VálaszTörlés
  7. nagyon jó kis élménybeszámoló :]én is úgy szeretnék kimenni megint^^ szépek a képek és az az óra nagyon tetszik *-*

    egyébként nem rég kezdtem olvasni a blogod és nagyon tetszik, csak még nem volt alkalmam kommentelni:]

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szuper képek és szép minden. A hajad nagyon-nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  9. köszönöm lányok;)) dius, örülök h köszönthetlek itt, remélem, hogy tetszik, írj nyugodtan bármikor:) te mikor voltál kinn? kivel hogyan? jaj vissza szeretnék térni, MOST ;))
    Judi, köszönöööm:)) (K)

    VálaszTörlés
  10. még valamikor az ős időkben voltam :] 9. vagy 10. osztályba jártam és a suli szervezte nyárra az utazást busszal. mi is voltunk eurodisneyben^^ és a mai napig a polcomon őrzöm az eiffel tornyos kulcstartóm :] ha tehetném már holnap repülnék *-*

    VálaszTörlés
  11. Adruuus:) annyira tetszik ez a bejegyzésed is:))) szívesen mentem volna veletek. :D:) csodaszépek a képek ^^ csinik vagytok :) és Párizs *.*
    facebookra rohanok is fel megnézegetni a képeidet:D:))) xoxo

    VálaszTörlés
  12. oo dius, de jo lehetett:) én is örzöm a végsőkig a kulcstartót:)
    petrus köszi:) és az addot is fb-n, meg a likeokat:)) xoxoo

    VálaszTörlés